Pagina's

5 weeks later

Ik heb echt het idee dat de tijd zo verschrikkelijk snel gaat! Inmiddels is het alweer het einde van de vijfde schoolweek. Aan de ene kant heb ik het gevoel alsof ik nog steeds niet helemaal gewend ben aan het elke dag weer naar school moeten, maar aan de andere kant lijkt het alsof de vakantie zo verschrikkelijk lang geleden was! Deze week had ik mijn eerste toetsen. Wiskunde ging matig, informatica ging ronduit slecht (hexadecimaal rekenen, brr!) en Frans ging redelijk. Verder gaat het niet geweldig, maar ook niet slecht.

Ik heb besloten om Duits in te wisselen voor aardrijkskunde, omdat ik het geen leuke taal vind en het echt niet zie zitten om er examen in te doen. Aan de ene kant is het wel heel leuk in de les en snap ik eindelijk na 2 jaar de naamvallen, maar gezelligheid in de les is niet echt een reden om het vak te houden!

Verder wist ik wel dat de vierde moeilijker zou worden maar het is toch wel een hele omschakeling! Ik moet veel meer doen en omdat ik vorig weekend ziek was, loop ik met een paar vakken al achter. Daarom is het vooruitzicht op mijn weekend nou niet echt vrolijk te noemen… Bovendien heb ik nog steeds geen boeken voor Spaans en mis ik door dit vak 40 minuten van mijn gym- en informaticales. Dit vak wordt dus op een andere school gegeven en ze houden minder rekening met de leerlingen van onze school dan van tevoren werd gezegd. Dus als er geen oplossing komt, is het gewoon jammer en laat ik dit vak vallen.

Gelukkig is er ook wat goed nieuws. Ik ben al minder moe dan een paar weken geleden en kan me weer wat langer op school of het schrijven van een blogpost concentreren. Ik denk dat dat weekendje ziek zijn toch even nodig was! Behalve Duits ben ik nog steeds tevreden met mijn pakket, mijn minst favoriete vakken zijn toch echt de verplichte en daar kan ik toch echt niet onderuit. Bovendien is het over drie schoolweken alweer herfstvakantie!