Pagina's

The Book Depository bestelling

P1190680
Een tijdje geleden heb ik een aantal boeken besteld bij de webshop The Book Depository. Hier verkopen ze meer dan 6 miljoen boeken (!), vooral Engelse, voor een hele lage prijs en de verzending is helemaal gratis! Je hebt alleen wel Paypal of een creditcard nodig. Veel boeken zijn al voor 7 euro te koop. Natuurlijk heb je dan niet de mooie gebonden hardcover maar dat maakt mij persoonlijk niet veel uit.

Ik kocht een box met de complete Hunger Games trilogie voor iets meer dan 18 euro. Die box is niet van zulke goede kwaliteit, maar daar deed ik het ook niet voor. 6 Euro per boek is echt niks, bij onze plaatselijke boekhandel waar ze ook een kleine Engelse afdeling hebben zijn ze dubbel zo duur! Ik plaatste mijn bestelling op vrijdagavond 9 oktober en woensdag 19 oktober had ik het binnen. Ik hoor van veel mensen dat ze heel lang moesten wachten op hun bestelling maar ik had daar gelukkig geen last van!

P1190669
Het eerste deel gaat over Katniss, een meisje van 16 jaar die in het armste district van het toekomstige Noord-Amerika woont. Haar land is verdeeld in twaalf arme districten en het rijke Capitool. Elk jaar worden als nagedachtenis van de 'Dark Days' de Hongerspelen gehouden. 12 jongens en 12 meisjes, van elk district een, worden in een arena gezet met een doel: als laatste overlevende overblijven. Het zusje van Katniss, Prim, wordt uitgeloot en Katniss besluit haar plaats in te nemen.

Het eerste boek had ik al gelezen en het tweede had ik binnen twee dagen uit. Nu ben ik ongeveer op een derde van het laatste deel. Als ik een boek heel erg goed of spannend vind, kan ik gewoon net zolang doorlezen totdat ik het uit heb. Het verhaal is echt bizar maar wel heel goed geschreven. Ik lees liever boeken die wat meer realistisch zijn maar het is zo geschreven dat het aan de ene kant best waar zou kunnen zijn. Als je eenmaal goed in het verhaal zit kom je makkelijk door het Engels heen, al zitten er wel aardig wat moeilijke woorden in.

Ik vind deze serie tot nu toe heel goed, al kan ik over het derde deel nog geen oordeel vormen. Ook over de service van The Book Depository ben ik erg tevreden, als ik weer toe ben aan een paar nieuwe boeken zal ik hier zeker nog een keer bestellen!