Pagina's

Rihanna @ Gelredome

Elf maanden geleden hadden een vriendin van me en ik al kaarten besteld, en afgelopen woensdag was het dan eindelijk zo ver: het concert van Rihanna in het Gelredome! Vandaag ga ik jullie even kort vertellen over hoe het was. Ik heb mijn camera thuisgelaten omdat de foto’s in het donker toch nooit beter worden dan als ik ze met mijn mobiel maak, en mijn mobiel kan niet zo goed zoomen. Voor beter foto’s kunnen jullie dit artikel van Larissa even bekijken. Wij zaten iets meer naar het podium toe maar hadden verder wel ongeveer hetzelfde uitzicht. Anyway, op naar het verslag!

IMAG0339
Onze plekken waren best goed, we zaten in het midden van het zijvak op de tiende rij. Op de foto’s lijkt het alsof we heel ver weg zaten, maar dat viel best wel mee. Calvin Harris, een DJ die onder andere samen met Rihanna We Found Love heeft gemaakt, stond in het voorprogramma. Hij had een leuke afwisseling van bekende liedjes en zijn eigen nummers. Hij had zelfs twee liedjes van Florence + the Machine gemixt! Ik had wel het idee dat wij een nogal saai publiek voor hem waren maar hij deed het heel leuk.

De pauze zou eigenlijk een kwartier duren maar het duurde een uur langer. Veel mensen moesten eerder weg omdat ze anders hun treinen niet zouden halen, wel een beetje jammer dus, Er gingen allemaal geruchten dat ze in de coffeeshop zat, maar daar heb ik eigenlijk niets van gemerkt. Onze waves gingen langzaam om in boegeroep, maar toen ze uiteindelijk kwam begon iedereen keihard te gillen. Het is echt bizar om zo’n bekende artiest echt te zien, zeker omdat het mijn eerste concert was. Aan het begin zongen haar achtergrondzangeressen wel veel, maar aan de andere kant rende ze ondertussen wel het hele podium over.

IMAG0359

Het hoogtepunt vond ik Unfaithful en ook Love the Way You Lie zong ze heel mooi. Het laatste nummer was Umbrella, en daarbij trok ze een heel schattig jongetje het podium op die het hele nummer lang zwaaiend en lachend met Rihanna over het podium liep. Ze had een leuke afwisseling tussen de nummers van haar nieuwe album Loud en haar oudere hits en voor mijn gevoel was het concert echt zo voorbij! Ze was veel beter live dan ik verwacht had, vooral omdat Rihanna bij haar optreden bij de EMAs vorig jaar nogal vals zong. Voordat ze aan Cheers begon, vertelde ze dat alle 34.000 kaarten uitverkocht waren. Echt heel knap! Het decor was ook heel leuk gedaan, met een soort ronde schermen waar een soort achtergrondbeelden op kwamen.

Vorig jaar met muziek zei de leraar dat een concert niet perfect hoeft te zijn, zolang ‘het’ er maar was. En het, dat was er zeker! Ik kan het niet omschrijven, daarvoor moet je gewoon naar eens naar een concert gaan. Hiermee bedoel ik trouwens niet te zeggen dat het concert verre van perfect was, want ondanks dat ze een uur te laat was vond ik het echt geweldig!

Ben jij wel eens naar een concert geweest?


xxx Lisa

1 opmerking:

  1. Ik moet bekennen, dat ik nog nooit naar een concert ebn geweest maar wel heel graag wil :D

    BeantwoordenVerwijderen