Pagina's

Veranderingen, herkansingen en verlanglijstjes

Deze titel klinkt misschien een beetje rommelig, en dat wordt dit artikel ook wel. Ik had gewoon zin om zomaar iets te schrijven maar niets waar ik een heel artikel aan kon wijden. dus vandaar!

Veranderingen
Ik schreef al eens eerder dat ik het bloggen voor mezelf leuk wilde houden door minder tijd in mijn artikelen te steken, en vooral niet te proberen om elke dag een artikel in te plannen. Dat laatste houd ik sowieso wel vol, maar dat andere totaal niet. Ik ben namelijk te perfectionistisch. Ik probeer er vanaf te komen, niet alleen met bloggen maar ook met schoolopdrachten, maar eigenlijk is het er alleen maar erger op geworden. Ik doe soms wel 3 uur over het schrijven van een post. Zonde van mijn tijd maar aan de andere kant wil ik niet stoppen. Vanaf nu wordt mijn blog waarschijnlijk nog persoonlijker, omdat ik het het leukst vind om over persoonlijke dingen te schrijven en het hoeft ook niet zo perfect. Of ik met het schrijven over mijn o-zo-boeiende leven veel volgers ga krijgen? Vast niet, maar dat is ook mijn doel niet.

Herkansingen
Dinsdag zijn de herkansingen van de toetsweek. Dit betekent dus ook dat ik al mijn cijfers terug heb en met de meeste ben ik erg blij! Op een cijfer na waren ze allemaal voldoende. Zelfs aardrijkskunde en maatschappijleer, de vakken waar ik het slechtste gevoel over had, gingen goed: ik had er een 7.3 en 7.4 voor. Voor Frans had ik een 5.0 en een 5.7. Die 5 heb ik natuurlijk weer gehaald voor de enige toets die niet herkansbaar is, maar voor een andere toets had ik een 4.6. Ik probeer hard te leren maar het schiet niet echt op… Het is opeens heel moeilijk en de werkwoorden zijn helemaal weggezakt. Ik snap echt niet dat dit in de eerste en tweede mijn favoriete vak was.

Verlanglijstjes
Over een paar weken is het weer zo ver: Sinterklaas. Het hele jaar door weet ik allemaal leuke dingen om te vragen maar als ik dan een verlanglijst moet maken klap ik helemaal dicht.  Ik heb al wat inspiratie opgedaan maar verder dan vijf punten die allemaal in dezelfde categorie vallen (boeken, CDs en games) kom ik niet. En mijn ouders vinden het juist zo leuk om wat variatie in cadeaus te hebben. Maar gelukkig is er ook een positieve kant: ik ben het afgelopen jaar minder materialistisch geworden. Eigenlijk heb ik wel genoeg spullen! Natuurlijk is er één ding wat niet van mijn verlanglijst af gaat en dat is de Nikon D3100. Nog even doorsparen..

xxx Lisa