Pagina's

Het haardilemma

Ik ben best tevreden met mijn haar. Het is stijl, heeft bijna geen verzorging nodig en pluist ook niet. Aan de andere kant is het superfijn waardoor het heel snel in de klit gaat, en valt het wel heel stijl. Deze foto’s zijn gemaakt een paar uur nadat ik mijn haar had gewassen. Na het wassen gebruik ik altijd volumeconditioner maar dat is niet te zien. En dan het allergrootste probleem: mijn kapsel. Tweeënhalf jaar geleden viel mijn haar tot net over mijn oren. Ik wilde het laten groeien tot mijn schouders, maar op een of andere manier raakte ik ‘verslaafd’ aan het laten groeien van mijn haar.

P1190965
P1190964
121_PANA
Ondertussen heb ik deze lente de voorste plukjes iets korter laten knippen, verder is mijn haar al een jaar of vier helemaal op dezelfde lengte. Ik ben bang om iets totaal anders met mijn haar te doen, omdat ik er écht niet tegen kan als er ook maar een haartje achter mijn bril zit. En als je haar kort is, gebeurt dat extra snel. Ik ben het zo zat dat ik het 90 procent van de tijd in een staart heb zitten.  Hoog tijd voor verandering dus!

En daar kan ik best wat hulp bij gebruiken. Zelf ben ik totaal geen haarexpert en van kappers word ik nooit wat wijzer. Verder heeft iedereen in mijn omgeving of krullen, of ongeveer hetzelfde als ik, of ze hebben geen last van het brillenprobleem. Ja, ik ben heel zuinig op mijn haar. Ik durf het ook niet te verven, ook niet met spoeling, omdat ik bang ben dat ik mijn echte kleur niet meer terug krijg. De kleur komt aardig overeen met de bovenste twee foto’s, het is alleen veel minder geel in de lente/zomer.

Dus kunnen jullie mij helpen met mijn haar? Ik wil mijn haar alleen niet heel kort hebben (ik heb er geen moeite mee als er wat af gaat, maar ik heb het ook niet twee jaar lang voor niets laten groeien), maar verder zijn alle suggesties welkom!