Pagina's

12 Dagen zonder Twitter en Facebook: de conclusie

We hebben het overleefd! De twaalf dagen zijn om en vandaag krijgen we onze wachtwoorden voor Facebook en Twitter weer terug. Straks na haar toets, komt de vriendin waarmee ik heb 'afgekickt' naar mij toe en dan gaan we onze wachtwoorden weer veranderen. Maar had het een beetje zin? NEE.

Ik heb er bijna geen moeite mee gehad. Het was lekker rustig en ik voelde eigenlijk al heel snel de drang niet meer om tóch even te kijken. Maar verder... Ik vond genoeg andere manieren om mezelf af te leiden en veel van die dingen waren nog minder nuttig dan gezellig even met mijn vriendinnen communiceren op Facebook en Twitter. Daarnaast zijn sociale netwerken hartstikke handig! Woensdag had ik mijn mobiel op school laten liggen en er was geen manier om te vertellen dat ik niet kon Whatsappen omdat mijn mobiel nog op school lag. En zo hadden we nog wel meer van die onhandige situaties.

Onze uiteindelijke conclusie: het is geen probleem om zonder te zitten maar sociale netwerken zin altijd zo gezellig dat we het niet willen. En dan heeft het eigenlijk weinig zin. Hier kwamen we dinsdag achter en toen wilden we eigenlijk onze wachtwoorden wel weer terug, maar we hebben het toch tot het einde volgehouden! Ik denk wel dat ik vanaf nu niet elke tweet meer hoef te lezen maar ik zal net zo vaak blijven tweeten als eerst (sorry volgers!).

Het was wel leuk om te proberen en ik weet nu ook dat ik niet verslaafd ben (anders zou ik er echt niet zo snel aan kunnen wennen) maar verder is dit experiment mislukt. Nee, dit doen we niet nog een keer. Helaas pindakaas!

Vind jij dat je verslaafd bent aan sociale netwerken?