Pagina's

16 Reasons why I love IKEA


  1. IKEA is zo goedkoop dat het niet uitmaakt of je elke vijf jaar iets nieuws moet aanschaffen: het blijft goedkoper dan elke twintig jaar een nieuw meubel bij een dure zaak kopen
  2. Bovendien is elke vijf jaar iets nieuws kopen veel leuker!
  3. Het is de perfecte winkel om met karretjes in te racen.
  4. Als ik naar IKEA ga, kom ik vol inspiratie weer naar buiten. Jammer dat ik geen eigen huis heb, dat wel.
  5. Ze hebben er lekkere ijsjes en hotdogs en gehaktballetjes en ontbijtjes. Maar de Daimtaart blijft het beste.
  6. Al mijn meubels zijn simpel en ze zijn precies dezelfde kleur hout. Twee dingen die ik erg belangrijk vind aan meubelen! 
  7. Als iets niet meer bij je kamer past, kun je hetzelfde gewoon nog een keer in een andere kleur kopen. 
  8. Ze verkopen pasta in de vorm van elanden.
  9. Ik vind het leuk om bij andere huizen binnen te kijken. Nu hebben ze bij IKEA natuurlijk geen echte huizen, maar het komt op hetzelfde neer.
  10. Dankzij de pijlen kun je nooit verdwalen. Daar ben ik namelijk erg goed in. 
  11. Toen er een onderdeeltje van mijn kast verkeerd was en kapot ging, haalden ze er zo eentje uit een andere doos. En ondertussen kregen mijn vader en ik een gratis ijsje!
  12. Met IKEA heb je niet zo snel een originele inrichting maar het is dus wel mooi en goedkoop. En ja, beide redenen zijn zo belangrijk dat ze wel twee keer in deze lijst mogen. 
  13. De namen die ze voor hun producten bedenken zijn geweldig.
  14. Er is geen enkele andere winkel waar mensen heengaan om er meteen een daguitje van te maken.
  15. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar als je naar IKEA gaat om een bureau te kopen kom je altijd met nog minstens drie andere dingen thuis. 
  16. En tot slot zijn ze ook goed in de locaties beslissen, want ik kan er gewoon op de fiets naartoe! 
Hou jij ook zo van IKEA, of vind je deze winkel maar niets?