Pagina's

Goede voornemens

Goede voornemens, ik deed er eigenlijk nooit aan. Het klonk (en klinkt) altijd heel erg cliché en ik wist van tevoren al dat het me niet ging lukken. Maar dit jaar heb ik eens goed mijn best gedaan en wat betere voornemens verzonnen dan meer sporten en beter mijn best doen op school. Het is een combinatie van hele serieuze en leuke doelen geworden en ik ga dit jaar echt mijn best doen om me eraan te houden!


  • Minder computeren. Nee, ik wil zeker niet minder bloggen en ook niet mijn Facebook of Twitter verwijderen. Ik spendeer veel te veel tijd op nutteloze sites en dat is zonde van mijn tijd. Bovendien ben ik altijd bang voor ziektes en dus ook voor RSI. Dit doel gaat trouwens goed in combinatie met mijn minder uitstellen doel, want dat uitstellen komt deels doordat ik elke twee minuten even op Twitter kijk. En dan vind ik weer een filmpje... En dan bedenk ik weer iets dat ik wil opzoeken... En dan kom ik weer een leuke blog tegen...
     
  • Meer fotograferen. Mijn camera is de afgelopen paar maanden een beetje verwaarloosd. Hij doet het minder goed dan drie jaar geleden en heeft niet zoveel functies. Als het goed is heb ik in februari genoeg geld bij elkaar gespaard voor een nieuwe spiegelreflexcamera, en dan wil ik weer vaker foto's gaan maken. Natuurlijk heb je niet persé een goede camera nodig om mooie foto's te maken, maar met een nieuwe camera met meer mogelijkheden om dingen zelf in te stellen wordt het wel weer een stuk leuker.
  • Mijn slaapritme op orde krijgen. Als ik geen wekker zet word ik pas om half twaalf wakker. En dan is mijn halve dag alweer om en voel ik me de rest van de dag duf omdat ik meer dan tien uur geslapen heb. Ik ben altijd zo jaloers op de mensen die om 10 uur met alles klaar zijn en de hele dag de tijd hebben. Dat wil ik ook kunnen!
  • Minder uitlenen. Dit klinkt een beetje raar, maar ik ben een wandelende alles-o-theek. Als iemand een pen, blaadje, puntenslijper of schaar nodig heeft komt diegene vrij snel naar mij toe, want ik heb het allemaal wel bij me. Met als gevolg dat ik elke paar maanden een nieuw pak pennen kan kopen en al mijn schriften al heel snel vol zitten omdat er zo veel blaadjes uit zijn.

    Tumblr_lsil48glec1qbwiabo1_500_large

  • Op hakken leren lopen. Ik heb nooit hakken gehad en kan er dus ook niet op lopen. Dat denk ik tenminste. Ik wil het wel graag kunnen want ik vind het wel heel mooi staan en er zijn veel meer leuke schoenen met hak. Daarnaast ben ik ook niet zo heel groot (1,70) dus in 2012 wordt het wel eens tijd om het te leren! Natuurlijk hoeven ze niet zo hoog te zijn als deze, 8 centimeter vind ik wel hoog zat.
  • Minder uitstellen. Ik ben kampioen werken onder druk. Vanaf 21:00 kan ik dubbel zo snel verslagen maken en samenvattingen schrijven. Tot nu toe heeft dat wel aardig gewerkt, maar nu ik in de vierde zit krijg ik steeds grotere opdrachten, dus voor ik het weet red ik het niet meer als ik zo laat begin. Daarom moet ik vanaf nu eerder beginnen en leren om een paar dagen van tevoren al aan mijn opdrachten te beginnen.
  • Meer gerechten kunnen koken. Behalve een paar simpele gerechten met pasta heb ik nog nooit gekookt. Ik kan ook geen aardappelen schillen en nog steeds moet ik alles voor de zekerheid aan mijn ouders vragen. Toch vind ik koken heel leuk om te doen en ik zou graag wat meer en wat moeilijkere dingen willen maken. Daarnaast vindt mijn moeder het ook heel fijn om wat hulp te krijgen in het huishouden. Mijn doel is om 10 nieuwe gerechten te leren maken, moet lukken toch?
Wat zijn jouw goede voornemens voor 2012?