Pagina's

School & Stress

Bron

Eerst gaat het goed met dagelijks updaten en dan komt er opeens bijna een week niets meer online. Dat is dus het gevolg van mijn after-toetsweekstress: denken dat je nog allerlei verplichtingen hebt die je achtervolgen terwijl je in werkelijkheid niets meer hoeft. Daarnaast ging mijn toetsweek voor mijn doen slecht. Ik was zó gefocust op goede cijfers halen en het feit dat ik me moest concentreren dat het dus niet meer lukte. Ik schrijf liever geen negatieve stukjes maar ik denk dat als dit er even uit is, ik weer door kan gaan met het schrijven van leuke blogposts!

Mijn cijfers tot nu toe: een 5 voor wiskunde en godsdienst, een 6 voor economie en Nederlands, een 6.2 voor aardrijkskunde en een 5,5 en 9 (!!) voor Frans, Godsdienst telt voor 20 procent mee voor het dossier dus die ga ik herkansen. Voor wiskunde ben ik 0,5 naar beneden gegaan, voor economie 0,7 en voor aardrijkskunde 0,9. Heel jammer, maar ja… Geschiedenis en maatschappijleer krijg ik nog terug en die zijn voor mijn gevoel wel goed gegaan.

Het valt dus eigenlijk wel mee, maar die stress is er nog. Het zit in mijn huid, mijn nagels, mijn wisselende humeur en in mijn vinger die steeds op de backspacetoets drukt. Ik heb alles opgeschreven in mijn agenda voor een beetje overzicht, met als gevolg dat ik continu in mijn agenda moet kijken. Ik probeer dagelijks te tekenen en te lezen in plaats van tot laat te computeren maar ook dat helpt niet. De afgelopen week lukte het me niet om voor half één in slaap te vallen. Het zijn allemaal van die kleine dingetjes waar ik normaal rustig onder kan blijven, maar nu maak ik overal een probleem van. Heel irritant!

Gelukkig zijn er ook nog leuke dingen. Feestjes, even met een vriendin naar de stad in het tussenuur… Maar daarna voel ik me weer zo stresserig. Ik had deze week heel veel uitval, wat betekent dat ik langer thuiszat en dus nog meer tijd had om me druk te maken. Het slaat absoluut nergens op maar ik kan er niks aan doen.

Dit was misschien een beetje een vaag artikel maar ik weet dat het niet slim is om bepaalde dingen op internet te zetten. Ik ga nu over op mijn laatste hoop: een overzicht maken op een groot vel met alles wat ik nog moet doen. Ik hoop dat dit wel werkt! Het luchtte in elk geval even op om dit van me af te schrijven.

(Oh, en nog even over dat nietszeggende plaatje: dit is dus alles wat er uit mijn vingers kwam deze week, haha)