Pagina's

Nieuwe muziekontdekkingen: The Black Keys, Arcade Fire en Mumford & Sons

DSC_0554
Mijn muzieksmaak is in een jaar tijd heel erg veranderd. Ongeveer 10 maanden geleden schreef ik dit artikel met de artiesten die ik toen het vaakst afspeelde. Naar OneRepublic, Adele en Rihanna luister ik nog steeds, maar de rest... Tegenwoordig luister ik vooral indie rock, een beetje apartere, minder harde rock. Het valt niet echt te omschrijven want deze muziekstijl is echt heel breed, maar ik vind bijna alles leuk! In dit artikel ga ik een paar muziekgroepen bespreken die ik de laatste tijd heel leuk vind: The Black Keys, Arcade Fire en Mumford & Sons!

Even een leuk feitje: de drie CD's zijn van mijn vader. Ik vond de muziek van mijn vader nooit verschrikkelijk, maar ik had nooit gedacht dat ik zijn CD's zou stelen omdat ik de muziek zo geweldig vind!

The Black Keys
Dit is een groep van 2 mannen uit Ohio. Hun muziek wordt omschreven als blues rock. Dat had ik er eerst niet achter gezocht, maar nu ik dit weet hoor ik wel iets van blues in de nummers. Eén van hun albums stond op nummer 1 in een lijst met de beste 50 albums van de afgelopen zoveel jaar in zo'n gratis poptijdschrift dat bij de muziekschool lag. Ik was dat alweer bijna vergeten toen mijn vader er een paar weken later naar luisterde. Ik vond het meteen heel erg leuk dus heb ik een paar uur later de CD gestolen om het op mijn computer te zetten. Dit is wel een van de hardere dingen die ik op mijn iPod maar ik word er echt vrolijk van! Dit is echt van die muziek om keihard op te zetten in de auto of tijdens het opruimen, haha.
Stop Stop

Nova Baby

Arcade Fire
Arcade Fire is een groep die bestaat uit 7 bandleden (al doen er regelmatig anderen mee) uit Canada. Hun muziek valt onder het genre, wat betekent dat het of anders klinkt dan de meeste top-40 muziek, of bij een minder mainstream platenlabel hoort. Volgens mij is dat tweede ook waar, maar ik heb ook nog nooit eerder muziek gehoord die hierop lijkt. Zeker hun eerdere albums zijn heel apart.. Ik vind het in elk geval hele leuk muziek, je moet het maar gewoon luisteren!
Suburban War


We Used To Wait


Mumford & Sons
Mumford & Sons is een band uit Londen. Ik kwam erop via de indieradio van Spotify, waar het liedje The Cave, dat nog steeds mijn favoriete nummer van deze band is' meerdere malen langskwam. Hun muziek valt onder het folk-genre, wat betekent dat het gebaseerd is op traditionele muziek. Het klinkt inderdaad wel anders dan de meeste muziek van nu en er zitten ook andere instrumenten in maar ik merk nou niet echt dat het traditioneel is. De meeste nummers van Mumford & Sons zijn best rustig maar ik vind ze allemaal mooi!
The Cave


White Blank Page

Ik ontdek steeds meer nieuwe artiesten en bands en ik heb er nog veel meer om eventueel wat over te schrijven, dus als jullie het leuk vinden zou ik wel vaker (ongeveer een keer per 6 weken) zo'n artikel kunnen maken. Maar dan moeten jullie dat wel leuk vinden natuurlijk! Dus vinden jullie het leuk om vaker zoiets te zien of niet? 

Reminder: je kunt nog tot dinsdagavond 21:00 meedoen met de winactie