Pagina's

Nieuwe muziekontdekkingen: TDCC, Beirut & The Kooks

De laatste is nog niet zo heel lang geleden maar ik vind deze artikelen leuk om te schrijven, dus vandaag weer een nieuwe! Deze keer ga ik weer drie bands behandelen want ik luister nou eenmaal liever naar (en mannelijke zangers). Ze zijn wel allemaal heel verschillend!

Two Door Cinema Club
Dit is niet echt een nieuwe muziekontdekking, maar wel een van mijn favoriete. Van hun rockliedjes word ik altijd meteen vrolijk en ze zijn zo aanstekelijk om mee te zingen! De liedjes hebben wel een elektronisch effect erachter en daar moet je van houden maar ik vind het er wel bij passen.

Undercover Martyn


Something Good Can Work


Beirut
Beirut is een muziekproject dat later is uitgegroeid tot een band. Het leuke aan deze band vind ik dat er heel veel verschillende muziekinstrumenten worden bespeeld. Dus niet alleen de standaard drums en gitaar (volgens mij zitten er geeneens gitaren in!) maar ook accordeon, viool, trompet en ukelele. Beirut maakt muziek waar ik naar luister omdat ik de muziek zo leuk en origineel vind en niet om de teksten.

Santa Fe


Nantes

The Kooks
De laatste tijd luister ik zo veel naar The Kooks, ik vind het echt een geweldige band! Hij werd opgericht in 2004. Vooral hun laatste album Junk of the Heart vind ik leuk. Op hun albums staan hele vrolijke liedjes, wat rustigere en ook nummers met wat meer overheersende muziek. Lekker afwisselend dus, maar toch is hun muziek heel herkenbaar.

Mr. Nice Guy

Ooh La


En dat was het weer voor deze keer! Wat is jouw favoriete artiest/band van de afgelopen tijd?