Pagina's

Mei 2012 #1

Ja, deze maand heb ik wél veel foto's gemaakt! Omdat ik anders gek word van de hoeveelheid split ik het maandelijkse artikel deze keer even in tweeën. De kwaliteit foto's van mijn mobiel is nog steeds belabberd maar ik heb vandaag de instellingen zo gezet dat ze er beter uitzien. Ik hoop dus dat ze bij het volgende artikel beter zijn! Vanaf nu ga ik het trouwens opdelen in tweeën: eerst komen de spiegelreflexfoto’s, en dan die van mijn mobiel!

Spiegelreflex

100D31006Mijn eerste twee dierenfoto’s: een struisvogel en een naaktslak! In Friesland had iemand een struisvogel in de tuin en naaktslakken zijn daar overal. Zo lang ik er niet op ga staan vind ik naaktslakken totaal niet eng en het is natuurlijk erg handig dat ze lekker stil blijven liggen!

DSC_0001Quiche van mama
DSC_0071Ik kan gewoon níet tekenen. Voor mijn verslag van CKV moest ik een schets maken. Dit heb ik met geodriehoek gedaan maar dan vind ik hem alsnog best goed gelukt! Dit is Villa Rotonda van Palladio, in Vicenza.
DSC_0093Mijn collectie mini’s! Ik heb net iets minder dan de helft maar nu is de actie helaas afgelopen.
DSC_0104Hollandse aardbeien, jammie!
DSC_0117Papa had in Groningen de CD van Bon Iver gekocht. Hij luistert daar nooit naar maar heeft hem toch meegenomen omdat hij wist dat ik Bon Iver geweldig vind, superleuk! Bon Iver is nog geweldiger als je de hele CD achter elkaar luistert, het klinkt dan gewoon perfect!DSC_0356Actualiteitentoets met global studies. De B-kant heb ik altijd helemaal goed, maar de A-kant is echt moeilijk. Gelukkig doen we het nooit voor een cijfer!
DSC_0362Spelen met de 18-200mm lens van mama. Eigenlijk staat deze boom een behoorlijk eind van mijn raam en kom ik met mijn kitlens maar zo dichtbij, maar nu lijkt het net alsof ik er echt vlakbij stond!
Mobiel
IMAG0564Helpen bij de sportdag van de derde klassers. Deze sportdag was gelijk met de bètaplusmiddag gepland, een middag waarin mensen per bètavak een aantal opdrachten moeten doen. Ik heb samen met vijf anderen geen betavakken dus wij mochten met de vijf gymleraren de hele sportdag draaiende houden. Ik heb twaalf potjes volleybal achter elkaar  gecoacht en de punten geteld. Heel vermoeiend, vooral als er twintig kinderen ‘het was in! Het was in! en het was uit! Het was uit!’ tegen je gaan schreeuwen. Toch viel het nog mee, ik had het véél erger verwacht.
IMAG0566Laatste foto voor vertrek naar Friesland.
IMAG0567En dit was mijn kamer, met een heerlijke tweepersoons boxspring. Ik heb daar zo lekker geslapen! De kamer was wel beneden waardoor ik wel vroeg wakker werd door mijn vader en broertje maar dat was eigenlijk niet zo erg.
IMAG0568Als boekwinkel moet je toch wel een beetje Nederlands kunnen, vind ik. Boekentips is toch echt een woord!
IMAG0570Station Lelystad! Of was het Arnhem, ik weet het niet meer… Volgens mij was het Lelystad, haha.
IMAG0572In de trein naar Amsterdam, midden in mijn vakantie. Waarvoor mag ik helaas niet zeggen maar het was heel gezellig en ook nog eens lekker weer.
IMAG0578Ik had maatschappelijke stage in Spakenburg, gelukkig ben ik klaar! We namen een route dwars door het dorp en toen reden we ook een stukje langs een polder, en daar moest ik als toerist natuurlijk foto’s van maken.
IMAG0579De lens van mama op mijn camera. In combinatie met de zonnekap was hij zó lang dat ik me heel professioneel voelde, haha.
IMAG0582Naar Intratuin met papa om plantjes te kopen voor moederdag.  Mama was er heel blij mee!IMAG0583Lord of the Flies lezen voor Engels. Ik weet niet wat de vorige eigenaar met mijn boek heeft gedaan maar het is wel een beetje zonde…
IMAG0584Een aantal blaadjes voor in mijn portfolio voor Engels waren een beetje gekreukeld,, en aangezien netheid heel belangrijk is moest ik een manier vinden om ze een beetje recht te krijgen.

En dat was het weer voor deze keer! Heb jij de afgelopen twee weken nog iets bijzonders gedaan?