Pagina's

De voordelen van een normale telefoon

DSC_0457
Al ruim anderhalf jaar heb ik een smartphone. Heel handig, want nu kan ik nooit meer verdwalen, onderbeperkt berichtjes naar mijn vriendinnen sturen via Whatsapp en natuurlijk twitteren over alles wat ik doe. (dat laatste doe ik natuurlijk niet, maar even voor het idee). Maar nu ik moet wachten tot mijn nummer is overgezet heb ik tijdelijk mijn ‘goede’ oude LG weer in gebruik genomen. Ik realiseerde me na twee minuten weer waarom ik die telefoon zo erg haatte, maar eigenlijk heeft een gewone telefoon ook wel zijn voordelen!
  • Je voelt niet continu de neiging om Twitter te checken in de pauze, dus de pauzes zijn veel gezelliger. Tenzij al je vriendinnen wél op Twitter en Facebook zitten natuurlijk.
  • Als je een boek meeneemt in de trein is de neiging om het boek daadwerkelijk te gaan lezen veel groter dan met een smartphone, omdat je geen nutteloze spelletjes kunt spelen.
  • Mensen gaan veel sneller tegen je praten als je Whatsapp hebt, dus zonder is het lekker rustig.
  • En voor je hoofd is het ook rustig, omdat je niet steeds de nieuwste updates/het laatste nieuws kunt lezen.
  • De telefoon is (in de meeste gevallen) zo oud dat het niet uitmaakt als hij een keertje op de grond valt of er een kras op het scherm komt.
  • Je hebt een excuus als je niet binnen tien minuten je mail hebt beantwoord.
  • Niemand wil natuurlijk een LG Cookie stelen. En als ze hem stelen, kunnen ze tenminste geen persoonlijke informatie via Facebook vinden. Of nog erger: mijn blog hacken!
  • Je kunt ten minste een normaal gesprek voeren zonder de neiging hebben alles op Google op te zoeken.
  • Je telefoon leidt je nooit af van je slaap, want je kunt er toch niet veel mee.
  • De batterij gaat vijf dagen mee. Vijf dagen! De gemiddelde smartphone houdt het nauwelijks een dag uit
  • Je kunt bellen, sms’en, alarmen instellen, afspraken en notities opslaan, muziek luisteren en foto’s maken en bekijken. Meer heb je niet nodig toch?
  • Bovendien: als je echt die spelletjes wil en muziek wil luisteren kun je beter een iPod kopen En als je uitgebreid foto’s wil maken doe je dat écht niet met je telefoon.
Dit betekent natuurlijk niet dat ik nu direct afstand van mijn HTC wil nemen. Want als je de enige zonder bent heeft het niet veel effect. Bovendien is twitteren leuk en ben ik veel beter op de hoogte van het nieuws. Ik heb nog wel een gouden tip: zet je mail uit, vooral als je er ook dingen voor school op ontvangt. Dat scheelt echt veel onrust.
Heb jij een smartphone of een goede oude ‘normale’ telefoon?