Pagina's

Weg met de rommelstapel

Van Floor en Marjolein heb ik gehoord dat ze wat probleempjes hebben met reacties achterlaten op mijn blog. Ik heb IntenseDebate opnieuw geïnstalleerd maar ik weet niet of het heeft geholpen. Als het goed is, is het commentsysteem van Blogger nu weer terug op mijn site. Als IntenseDebate niet werkt zouje nu het oude systeem te zien moeten krijgen. Ik zou het heel fijn vinden als je het me laat weten als IntenseDebate niet werkt, want dan kan ik er iets aan doen!
DSC_1094
DSC_1098
100D31007
Nee, er zitten niet alleen maar schoolpapiertjes tussen….


Je hebt er vast last van: die eeuwige papiertjes die je van school krijgt. Ik wel, ten minste. Op recorddagen krijg ik wel vijftien van die blaadjes mee naar huis. De meeste mensen gooien ze op een stapel, en als die stapel te hoog wordt gaat alles de papierbak in. Mijn stapel zit wel veilig achter een deurtje, maar hij was er wel. Ik ben echt bang om papiertjes die ik later nog nodig zou kunnen hebben kwijt te raken. Daarom gooide ik alleen de papiertjes weg waarvan ik zeker wist dat we ze niet meer nodig hadden. Maar ja, dan blijft die stapel daar voor altijd liggen. Daarom verzon ik een nieuwe oplossing voor de blaadjes die ik wel wilde bewaren.
DSC_1125
DSC_1118DSC_1121DSC_1124
Ik heb met gekleurd papier tabs gemaakt voor de vakken waarvoor ik veel blaadjes nodig heb. Deze heb ik aan plastic mapjes geniet en in een lectuurbak gedaan. Heel simpel dus! Ik had misschien beter de tabs iets uit kunnen laten steken en niet op dezelfde plek moeten doen, maar zo kun je het ook snel zien! Het was alleen niet zo slim van mij om twee maten mapjes te gebruiken. Zo is het moeilijker om de lage mapjes eruit te halen, en de grote mapjes passen niet recht in mijn kast. Gelukkig vouwen ze alleen een beetje om en raakt het papier erin niet beschadigd. Het is echt veel overzichtelijker zo, en ook nog lekker opgeruimd!

Nou ja opgeruimd.. ik heb nu de tijdschriften die in de lectuurbak zaten in dat vak gegooid. Die ruim ik volgende week wel op, anders komen er straks weer nieuwe papiertjes op. Ik wil namelijk niet de blaadjes die maar voor één opdrachtje hoef te bewaren erin stoppen, anders moet ik deze bak nóg elke twee maanden uitzoeken...

Wat doe jij met al die papiertjes?