Pagina's

Guilty Pleasure: TLC

Toevallig heb ik afgelopen week het journaal gezien maar verder kijk ik zelden televisie. Ik kan gewoon niet de rust vinden om een programma te volgen en ik erger me altijd mateloos aan de kleren die de presentatoren aanhebben, wat ze zeggen, hoe dom de mensen in het programma zijn en aan de voorspelbaarheid. Heel af en toe, als het elf uur 's avonds is, ga ik alle flauwe zenders op televisie af. Dan zet ik mijn verstand op nul en geniet ik van Nickelodeon, regioned of mijn favoriete zender: TLC.

TLC is een Amerikaanse zender die sinds een jaar een Nederlandse variant heeft.Het niveau van de programma's is laag en het grootste deel van wat ze uitzenden slaat compleet nergens op. Zo is er een programma over een bruidsjurkenwinkel en eentje over een topmodel die in een paar weken transformeert tot bodybuilder. 

Het is dus echt een zender voor (en deels over) van die typische Amerikaanse huisvrouwen. En het is heel erg, maar ik kan daar echt van genieten. Er zijn drie series die ik echt vermakelijk vind. Gelukkig kun je die series volgen zonder dat je de vorige uitzending gezien hoeft te hebben: perfect voor mij dus! 

Foto van TLC.com
Cake Boss
De taarten die ze in dit programma maken zijn zó geweldig! Cake Boss wordt altijd vlak na het eten uitgezonden maar na het zien van dit programma heb ik meteen weer honger. Natuurlijk gaat het maken van die taarten gecombineerd met het nodige drama van een familiebedrijf en stressvolle deadlines. 

Foto van TLC.com
Extreme Couponing
Ik snapte helemaal niets van dit programma toen ik het voor de eerste keer zag. Hoe halen mensen het in hun hoofd om 73 flessen wasmiddel te kopen? Dit programma gaat over mensen die over het algemeen weinig te besteden hebben en al hun boodschappen met kortingscouponnen doen. Ze spenderen ongeveer twintig uur per week aan het uitzoeken en printen van bonnen en hebben zo een reusachtige stockpile opgebouwd. Ze kopen voor 450 euro aan boodschappen en betalen daar zo'n 20 euro voor. Sommige kortingsbonnen worden gebruikt om geld te verdienen en ver zijn zelfs mensen die in de vuilnisbakken gaan graven voor extra folders. Bizar! 




Toddlers & Tiara's
Ik denk dat bovenstaand filmpje wel genoeg zegt... Dit programma gaat over verwende kleuters die gehersenspoeld zijn door hun ouders en meedoen aan beauty peagants voor kleine kinderen. Ten eerste snap ik niet dat zulke toernooien op zo'n niveau worden gehouden en dan heb je nog die ouders: verschrikkelijk! Toch zijn die moeder heel vermakelijk om naar te kijken en sommige kindjes zijn zó schattig!

Ja, ik denk dat je wel kunt zeggen dat deze zender mijn guilty pleasure is. Ik schaam me er niet voor dat ik hiernaar kijk, maar echt goed voor mijn intelligentieniveau is het niet, haha. Kijk jij wel eens naar TLC? En zo ja: wat is jouw favoriete programma?