Pagina's

Back to school

monogram by yuki on Flickr.

Ja, ik moet er toch echt aan geloven: school is weer begonnen. Gisteren had ik een korte introductie en vandaag, nu jullie dit lezen dus, is mijn eerste schooldag. Ik zit nog zo in het vakantieritme dat het behoorlijk wennen wordt, maar gelukkig ben ik eerste uur vrij. Ik zal deze dag dus vast wel overleven, alleen het is wel weer even wennen!

Ik ga dus naar VWO 5, wat gezien wordt als het zwaarste jaar. Veel meer cijfers tellen mee met het examendossier en natuurlijk ga ik ook een aantal vakken, waaronder CKV en maatschappijleer, afsluiten.  Omdat ik tweetalig doe ga ik ook nog eens IB-Engels doen, een programma dat ook echt door native Engelsen wordt gevolgd. Ik ga jullie niet vervelen met wat het allemaal inhoudt, maar het is erg gefocust op literatuur en het schrijven van essays. VWO 5 is me heel goed afgegaan (sinds de eerste heb ik niet meer zulke hoge cijfers gehaald) dus ik heb er vertrouwen in dat het me gaat lukken!

Don't get me wrong, maar eigenlijk vind ik het niet zo erg om weer naar school te gaan. Sinds de vakantie heb ik gewoon géén ritme meer en zit ik rustig om één uur 's nachts nog blogposts te maken. En dat ben ik na vier weken toch wel een beetje zat. Daarnaast ga ik heel veel leuke dingen doen: 8 september komen de Polen hier en gaan we onder andere naar Amsterdam en Den Haag, aan het einde van dit jaar hebben we nog stedenreis en ik moet mijn internationale stage doen. 

Mijn rooster is niet ideaal, maar valt gelukkig mee als je het vergelijkt met de roosters van anderen uit mijn klas. Ik heb een keertje het zesde uur (16:20) les en heb geen tussenuren. En op vrijdag ben ik al om 12:20 uit, superfijn. Ik ben benieuwd hoe school me dit jaar gaat bevallen!

Moet jij al naar school, kun je nog even genieten van de vakantie of ben je al van school af?