Pagina's

Muziek: the Maccabees & the Wombats

Ik vond het wel weer eens tijd om wat van mijn favoriete bands te delen! Deze keer zijn The Maccabees, die in een paar maanden in mijn lijstje met meest afgespeelde artiesten zijn beland, en the Wombats, mijn vakantiefavoriet, aan de beurt! Beide bands vallen onder het genre indie. Ik kan niet echt beschrijven wat dat genre precies inhoudt, maar indie-muziek is net wat anders dan de rock die je meestal in de top 40 tegenkomt. Mijn broertje vind de meeste indie die ik luister een beetje oud klinken, en daar heeft hij wel gelijk in. 


The Maccabees
Deze band stond tussen mijn recommendations op Last.fm, dus ik had hun nieuwste album gedownload. Ik vond het eigenlijk niet zo, maar besloot de band toch nog een kans te geven oor hun oude albums te downloaden. En dat is een goede beslissing geweest! Al vanaf de eerste keer ik hun oudste album Colour It In hoorde, ben ik hooked! Ik heb elk nummer in vier maanden zo'n vijftig keer afgespeeld en ben de muziek nog lang niet zat!

The Maccabees is een Brits indie rock-bandje. Ik kan nou niet echt iets noemen wat de band speciaal maakt maar hun liedjes zijn gewoon vrolijk. In de meeste liedjes is de muziek lekker hard en daar hou ik van!


The Wombats
We hebben hun CD This Modern Glitch meegenomen op vakantie en dit is zulke leuke en vrolijke muziek voor in de auto! Hun andere album is ook heel erg leuk, van The Wombats word je gewoon blij.

Het grappige aan hun muziek is dat de synthesizer één van de belangrijkste instrumenten is. Weer eens wat anders dan de standaard gitaar en drums! Het leuke aan hun nummers is dat er echt een beetje een verhaal inzit en ze ook echt over personen zingen. En het Britse/Liverpoolse accent van de zangers is echt geweldig!

Ik vind het altijd jammer dat de kwaliteit van de video's die je in kunt sluiten belabberd is. Daarom heb ik als extraatje een Spotifyafspeellijst bij deze blogpost gevoegd. Ik weet dat niet iedereen Spotify heeft, maar velen ook wel. Bovendien is een gratis account voldoende om deze lijst te luisteren. En als je geen Spotify hebt, kun je dit zien als een lijstje met mijn favoriete nummers van deze artiesten!



Wat vind jij van deze bands?