Pagina's

DIY-inspiratie: washi tape

DSC_0411
Washi tape is een Japans soort tape waar steeds meer over wordt geschreven op DIY-sites en –blogs. Ook in Nederland wordt het populairder, zeker nu de bekende HEMA ook tapes verkoopt. Het aparte aan Washi tape is dat de structuur een beetje papierachtig is. Je kunt het makkelijk afscheuren en ook weer van zijn plek halen zonder dat het vervelende restjes achterlaat. Inmiddels heb ik zeven rollen tape (allemaal van de HEMA) en om jullie te laten zien hoe leuk het is, heb ik vandaag wat inspiratie opgezocht!
DSC_0429Je saaie kaftpapier versieren, in de hoekjes of om de etiketten bijvoorbeeld. Ook leuk om te doen onder de les.
Je toetsenbord opleuken. Niet echt handig als je niet blind kunt typen, maar wel leuk! Zie de tutorial hier.
Een saai telefoonhoesje is met een beetje washi tape zo weer nieuw! Bron
Je kunt er ook leuke wanddecoraties mee maken! Deze DIY heb ik hier gevonden en kost wel veel werk, maar het ziet er superleuk uit.
bunting-bird
Of maak je eigen verjaardagskaartjes! Ik vind het altijd leuk om zelf kaartjes te maken, en het is natuurlijk ook leuk om een persoonlijk kaartje te krijgen. 
Een leuke (nederlandse) blog die veel over washi tape gaat, is die van Marlous! Ze heeft een aantal leuke tutorials met washi tape en ook een hele mooie collectie. Als je even op washi tape zoekt, vind je een heleboel resultaten. Vooral deze DIY vind ik leuk, over hoe je makkelijk stickers met washi tape kunt maken!

HEMA heeft een heel leuk filmpje gemaakt om hun washi tapes te promoten! Natuurlijk is het niet echt slim om je hele fiets ermee onder te plakken, maar je kunt er alsnog veel inspiratie uithalen.
Als laatste kun je washi tape natuurlijk ook gewoon gebruiken om dingen mee op te plakken! De tape is niet zo sterk als plakband maar kleine briefjes blijven wel zitten. Ik heb op de muur boven m'n bureau alle ideeën voor blogartikelen op zulke briefjes geschreven. Omdat ik het nog een beetje een verassing wilde houden, heb ik een alternatieve muur gemaakt voor de foto.

Washi tape kun je onder andere kopen op de webshops Vlindersinjebuik en Postpapierenzo. Het wordt ook wel masking tape genoemd, dat is dus precies hetzelfde. Via Etsy kun je duizenden verschillende pakketjes met tape kopen, en zoals ik al zei heeft HEMA ook een collectie met tapes. Pas op: voor je het weet wil je álles ondertapen!


2 opmerkingen:

  1. Zo'n tape kreeg ik gratis toen ik schoolboodschappen ging doen! Mocht kiezen: groen of geel. Heb nu de groene. Maar ik denk niet dat ik het ga gebruiken...

    Groetjes,

    J

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke voorbeeldjes (: Ik heb een paar rolletjes en ik vind het ideaal spul!

    BeantwoordenVerwijderen