Pagina's

Kamperen

De afgelopen twee vakanties heb ik zomervakantie gevierd in een camper, appartement, stacaravan en huurtent, maar voor mij gaat er niets boven kamperen. Ook al had ik tot twee dagen voor vertrek géén idee waar we heengingen, ik kon niet wachten om met onze eigen tent op reis te gaan. Veel vriendinnen verklaren me voor gek en verblijven veel liever in een luxe hotel maar daar voel ik me zo opgesloten! 

Natuurlijk zittten er een aantal nadelen aan kamperen. Maar ach, afwassen is zo gebeurd en iedereen loopt met een WC-rol onder de arm over de camping, dus je loopt echt niet voor schut. Verder is kamperen voor mij echt de ultieme ontspanning. Vooral die typische campingdagen, waarop het enige uitstapje naar zo'n leuke grote Franse supermarkt is. Om 9 uur ontbijten met vers stokbrood en verder de hele dag lezen, spelletjes doen en afkoelen in het zwembad. Om 6 uur besluiten dat het véél te warm is om te koken en dus terugkomt van de supermarkt met een tas vol lekkere dingen. Als avondeten pizza's afhalen op de camping en na het eten kaartspelletjes spelen met het hele gezin. 

In een hotel zou ik me verschrikkelijk vervelen als ik zo'n routine had en het liefst de hele dag op stap gaan. Op de eerste camping was het een beetje uitgestorven en daarom waren we ook heel veel weg, maar als je eenmaal de geschikte camping hebt gevonden (en dat hadden we dus) zijn zulke dagen echt heerlijk! Ik ben dan ook helemaal ontspannen teruggekomen van vakantie en het liefst was ik nog een weekje langer gebleven, maar helaas...

Ga jij ook het liefst met een tent op vakantie of geef jij de voorkeur aan een hotel?