Pagina's

Mijn favoriete fonts

Speciale lettertypen kunnen je layout of collage net wat leuker en origineler maken. Arial en Tahoma ziAl sinds ongeveer drie jaar gebruik ik ze regelmatig, en ik heb er al heel wat verzameld. Vandaag laat ik jullie mijn favorieten zien, en ze zijn allemaal gratis te downloaden! Oh ja: ik had heel erg veel zin om wat aan de lay-out de sleutelen. Dus schrik niet: je bent nog gewoon op dezelfde site, haha.

Traveling Typwriter gebruik ik op dit moment in mijn header, en dit is echt het perfecte typewriter-font! Gewoon net iets leuker en origineler dan Courier New.

Tabitha heb ik ook wel eens in een header gebruikt. Een vrolijk en speels font!

Complete in Him, het begint al een beetje afgezaagd te worden, heb ik heel lang geleden ook eens in een header gebruikt! Ik weet niet wat ik over dit font moet zeggen, het is gewoon een leuke.

Bienetresocial vind ik zo mooi en netjes! Het lijkt een beetje op het standaard Georgia (waar mijn blogartikelen mee geschreven zijn) maar is veel mooier afgewerkt.

Ballpark: normaal hou ik niet zo van die schuine en krullerige lettertypes, maar Ballpark is niet too much en daarom vind ik dit font nog wel leuk!

Sketch Block: zoals de naam al suggereert is dit een geschetst lettertype, maar wel met mooie bloklettters.

Pacificio: alleen de naam al geeft je een tropisch gevoel! De naam past echt heel goed bij het lettertype: je zou het zo op een bordje op een tropisch strand kunnen tegenkomen.

Capture it kwam ik bij toeval tegen en ik heb hem eigenlijk nog nooit gebruikt. Het grungy effect spreekt mij erg aan en hij is er in twee verschillende soorten!

Waltograph UI: Tsja, deze is niet echt nuttig maar het is gewoon leuk om het lettertype van Disney op je computer te hebben.

Markus Ink heeft lekker slordige letters, waardoor het net lijkt alsof je zelf iets op een foto hebt geschreven.

Chinacat en What Do We Do All Day lijken een beetje op elkaar: het zijn allebei ronde fonts met een geschreven effect. Ik kon niet kiezen welke ik de leukste vind, dus krijgen ze allebei een vermelding!

Dit waren mijn favorieten en eigenlijk zijn het er best wel veel! Maar je kunt nooit genoeg lettertypes hebben, haha. Meer fonts kun je vinden op onder andere het bekende Dafont, Font Squirrel en Fontspace
Gebruik jij wel eens lettertypes van internet? En zo ja: wat zijn jouw favorieten?