Pagina's

Huh, is het al herfst?

Regelmatig vraag ik mijzelf af wat er met mijn gevoel voor tijd is gebeurd. Alles gaat voor mijn gevoel zó snel! Ik kan echt niet geloven dat we al op drie kwart van het jaar zitten, en dat het dus ook al herfst is. Het moment waarop ik eindelijk zomervakantie kon gaan vieren lijkt nog heel kort geleden, maar inmiddels zitten we al ver in de vijfde schoolweek.

Ik heb er altijd wel last van gehad dat de tijd voor mijn gevoel ietsje te snel gaat. Of in elk geval de dagen, weken en maanden. Op de basisschool minder dan op de middelbare, al had ik in groep 3 een hele erge uitschieter. Ik denk dat het komt door verandering. Groep 3 was natuurlijk heel anders dan de kleuterklassen, en de brugklas heel anders dan de basisschool. In de derde was ik daar wel weer aan gewend, en door al die natuur- en scheikundelessen duurde dat jaar juist weer langer. Toen kwam de vierde. Nog nooit is een schooljaar zo snel gegaan. Dat komt denk ik door de verschillende clusters: in elke les een andere klas. De pauzes waren nooit saai, want elke keer had ik wel een klasgenootje waarmee ik nodig bij moest praten. Voor ik het weet was ik bezig met het maken van mijn allerlaatste toets.

En nu zit ik dus in 5 VWO! Over iets langer dan anderhalf jaar beginnen mijn examens. Dat is natuurlijk nog te ver om me er zorgen over te gaan maken, maar dit is zo'n druk jaar dat het voorbij vliegt. Voor ik het weet is het tijd om een studiekeuze te maken, en ja, voor ik het weet zit ik dan echt in die gymzaal...

Hoe gaat de tijd voor jou? Snel, of juist verschrikkelijk langzaam?