Pagina's

September 2012 #1–uitwisseling en meer

Ik was net zo goed op weg met elke dag een blogje online zetten, maar de afgelopen dagen was het een beetje stil op Lisa Loves. Daar heb ik echter wel een reden voor: afgelopen week was ik druk met het tweede deel van de uitwisseling! Zaterdagochtend kwamen de Polen, bij wie wij in april verbleven, naar ons toe. Donderdagavond zijn ze weer vertrokken en ik heb een hele leuke week gehad!

Helaas ben ik wel ziek geworden. De nacht van zaterdag op zondag had ik hele erge moeite met slapen. Op een paar korte en lichte dutjes na heb ik de hele nacht wakker gelegen. Na een lange dag in Amsterdam voelde ik me helemaal niet lekker worden, dus ben ik maandag grotendeels thuisgebleven. Dinsdag ging ik weer naar school voor het project, maar ik kon nog steeds niet in een volle mediatheek blijven. Gelukkig namen andere klasgenootjes mijn Poolse meisje mee winkelen en naar de stad.
P1230109
Amsterdam! Deze dag duurde lang maar eigenlijk hebben we nauwelijks iets gedaan. We gingen ook nog naar het woonbotenmuseum maar daar zijn de meeste Nederlanders niet naar binnen geweest. Verder hadden we iets te veel vrije tijd, wel 5 uur. 's Avonds gingen we naar Boom Chicago. De show was leuk, maar niet zo grappig als Social Media Circus in november vorig jaar.

Maandag en dinsdag moesten we debatten voorbereiden en voeren op school. We hadden een project over Crime & Justice, het thema van deze week. Maandag hadden we ook nog een sportactiviteit en we gingen Chinees eten op school. Eigenlijk heb ik alleen aan het project meegedaan, voor de rest ben ik thuisgebleven of zat ik op de gang vanwege mijn hoofdpijn. Dinsdagavond hadden we een klein feestje bij een klasgenoot thuis.
P1230147
Woensdag moesten we om 07:30 uur op school zijn om naar Den Haag te gaan. Daar zijn we eerst naar het internationale gerechtshof gegaan, waar we na een uur wachten een hele lange film en presentatie te zien kregen. Ik had gewoon geen energie om het te volgen, jammer... daarna mochten we een rechtszaak bekijken. Op zich interessant om te zien, maar we wisten de achtergrond van de zaak eigenlijk niet. Ook bezochten we het Escher-huis. Ik vind alles van Escher heel leuk en origineel, alleen van het interactieve gedeelte en het filmpje aan het eind werd ik zo misselijk!
P1230162
Daarna gingen we naar Scheveningen. Ik heb lekker op het strand gezeten, maar toen het te koud werd brachten we natuurlijk een bezoekje aan mcDonalds. Daarna heb ik met een groepje wat gedronken in een cafeetje op de boulevard.  Terwijl wij daar zaten kwamen klasgenoten Mark Rutte tegen, die vanuit zijn auto naar de VVD-tent liep. Ze gingen ook met hem op de foto, jammer dat ik dat gemist heb! Thuis was er nog een soort van 'feest' in het park, wat op zich wel grappig was maar niet echt geslaagd.

En donderdag was alweer de laatste dag! 's Ochtends hadden we de afsluiting op school, 's middags wilden de Polen nog even naar de stad en daarna was het weer tijd om de koffers te pakken. Als afsluiting van de week heb ik met twee vriendinnen en onze Polen pannenkoeken gegeten. Het was een hele leuke week, maar zo vermoeiend! Die nacht heb ik negen uur geslapen. Ik had daar makkelijk twaalf uur van kunnen maken, maar helaas moesten we de volgende dag gewoon weer om 08:15 uur op school zijn...
P1230166
Donderdag stond ik in de stad met Tim, Jason en Joyce voor de Albert Heijn toen er opeens een fotografe aan kwam lopen. Ze vroeg of we op de foto wilde voor in de krant, want het nieuwe watertappunt was geopend. En de volgende dag stonden we in de krant! Wel in de Amersfoortse Courant (van het AD dus) maar het is toch een Ă©chte krant. En wanneer krijg je nou nog een keer een kans om in de krant te komen?
IMAG0741
Papa kocht een jaarvoorraad toiletpapier. Dit pak was groter dan mijn bovenlichaam, haha.
IMAG0747
Eigenlijk is het hier nog veel te vroeg voor, maar het is gewoon zo lekker!
IMAG0749
Poolse chocolaatjes. Hier had ik in Polen heel veel van gegeten en op zich is het wel lekker, maar niet heel bijzonder.
IMAG0750
Veel te veel tekst in het wiskundeboek. Nee, hier kon ik me zaterdagochtend niet op concentreren.

Ik zal vanaf nu weer proberen om wat regelmatiger te bloggen, al moet ik dit weekend nog wel al het huiswerk van vorige week inhalen. Volgende week zit ik weer in het gewone ritme, dan gaat het vast beter!