Pagina's

Someday, I'll be living in a big (old) city

New York by hagelstorm on Flickr

De stad waar ik nu woon is prima. Alle grote winkelketens zijn er, het heeft een IKEA, dierentuin, bioscoop en meerdere treinstations zodat ik binnen een uur naar Amsterdam kan reizen. Toen ik klein was zei ik altijd dat ik hier wilde wonen, in deze doorsnee stad. Maar sinds een paar jaar denk ik daar anders over. Het is echt een droom van mij om later in een grote stad te wonen. Zo'n stad waar je echt een 'stadsgevoel bij krijgt, net als wanneer je naar een film die zich afspeelt in New York. Daar zou ik willen wonen. In Londen, San Francisco of Boston. Vancouver. Sydney en Chicago lijken me ook geweldig. 


Ik zou wonen in een appartement, niet te groot, met ramen van vloer tot plafond. Als ik 's ochtends de gordijnen open, zou ik de stad tot leven zien komen. Ik zou koffie halen bij Starbucks**, de ochtendkrant kopen bij een kioskje en naar mijn werk gaan met de metro. Ik zou werken op de redactie van een bekend tijdschrift, als eindredactrice. En als ik geen eindredactrice was, zou ik schrijven over lifestyle, boeken en muziek. Leuke nieuwe bandjes en auteurs interviewen in de hipste café's, onder het genot van een heerlijke lunch.  's Avonds zou ik een lekkere maaltijd bereiden in mijn keukentje, ook al is er op elke straathoek in een cafeetje. Ik zou een boek lezen met op de achtergrond de miljoenen lichtjes van de stad. Ik zou met een glimlach gaan slapen in mijn kingsize bed, naast een grote kledingkast het enige wat er in mijn slaapkamer zou passen. En de volgende ochtend zou ik met een glimlach op mijn gezicht weer opstaan.

Nu ik dit schrijf zie ik het al helemaal voor me. Als ik de kans zou krijgen, neem ik hem zeker! Helaas moet ik eerst nog naar school én studeren. Maar er is nog een veel groter probleem: geld. Appartementen downtown in de grote steden zijn bijna onbetaalbaar. Ach ja, dromen mag altijd toch?

Zou jij ook graag in een grote stad willen wonen, of blijf je liever in Nederland?

* de titel komt natuurlijk uit het liedje Mean van Taylor Swift
** ik ben helemaal niet zo'n fan van koffie, maar die Starbucks is natuurlijk heel belangrijk in dit verhaal