Pagina's

Dingen die ik nog wil bakken

Taarten, cakejes of koekjes bakken is in een korte tijd echt een grote hobby van me geworden. Ik vind het proces van iets bakken gewoon zo leuk, het werkt ontspannend en het is elke keer weer een verassing wat eruit komt. Ja, het liefst zou ik elke week wel iets lekkers willen maken. Er is alleen één probleem: het komt bij ons thuis niet op. Ik vind alles te zoet en te zwaar om er veel van te eten, mijn broertje vind alles te zoet en zwaar om überhaupt te eten en mijn moeder mag het niet eten. Dan blijft alleen mijn vader nog over, maar hij geeft toch de voorkeur aan zoute snacks... En om elke keer weer iets mee naar school te nemen is ook niet echt ideaal.

Maar er zijn nog zo veel dingen die ik eens wil proberen! Vandaag deel ik een aantal recepten met jullie die hoog op mijn to-bake-lijstje staan. Die sla ik op in mijn like-lijst van Bloglovin', en als ik door de lijst scroll loopt het water me meteen in de mond...

White cake recipe

Ik wil heel graag leren om mooie en lekkere layered cakes te maken! Deze is toevallig voor Halloween, maar het recept kun je natuurlijk voor alles gebruiken en je kunt er eindeloos op variëren. Als ik dit kan wil ik ook een keertje een rainbow cake maken, maar dat is op dit moment nog iets te ambitieus, haha.

cut

Brownies uit een pakje waar je alleen water bij hoeft te gooien zijn al lekker, maar echt zelfgemaakte brownies zijn nog veel lekkerder! Ik weet dat het moeilijk is om goede brownies te maken, maar dit lijkt me echt een leuke uitdaging.


Nog meer brownies, deze keer met cookie dough. Jullie willen niet weten hoe veel honger ik krijg bij het maken van deze post.


Ik wil echt nog een keertje een cheesecake maken en ik vind citroen altijd heel lekker in taarten en cakes. Deze taart lijkt me echt heerlijk en hij ziet er superleuk en vrolijk uit!

Pizza dough recipe

Even iets heel anders: een hartig recept. Het lijkt me heel leuk om pizza's from scratch te kunnen maken, dus met eigen deeg. Deze korst ziet er goed uit en je hebt er geen broodbakmachine voor nodig. 


Ik heb al eens een keer roombotercake uit een pakje gemaakt en die was goed gelukt, maar ik blijf toch bij mijn principe dat zelf maken lekkerder en leuker is. Dit recept staat al eeuwig in mijn like-lijstje en volgens mij is dit iets wat het hele gezin wél gewoon eet. Snel eens maken dus!


En dit waren alleen nog maar recepten van blogs... op foodgawker en Allrecipes vind je nog honderdduizenden recepten voor de heerlijkste taarten en koekjes. En dan heb ik ook nog mijn bakboeken waar een chocoladetaart en een NY-style cheesecake in staan die ik echt een keer wil maken. En dan is het ook weer bijna kruidnotentijd... ja, voorlopig ben ik nog wel even zoet! Wat ben ik toch weer geweldig in woordgrappen maken *sarcasm* Misschien moet ik toch eens een high tea organiseren of zo, dan kan ik naar hartenlust (oke, nu hou ik op) bakken en wordt het ook daadwerkelijk opgegeten, haha. 

Wat zou jij graag nog een keertje willen bakken?