Pagina's

Skihandschoenen en wollen sokken

untitled by transmission- on Flickr.

Elk jaar lijkt het wel eerder te beginnen. Koude handen en voeten heb ik altijd al gehad, maar echte problemen heb ik er nooit van ondervonden. Tussen december en februari sliep ik soms met sokken aan, maar verder? Tot een paar jaar geleden, toen ik in december dikke rode bulten onder mijn nagels kreeg. Winterhanden dus. Vorig jaar kwamen de winterhanden al in oktober, en sliep ik tussen december en maart met een dubbel dekbed. Op dit moment ben ik elke ochtend al sterk aan het twijfelen of ik handschoenen aan zal doen.

Een echte koukleum ben ik niet. Het zijn echt mijn handen en voeten, en soms mijn oren en neus. De uitstekende delen dus. Ik weet dat er heel veel mensen zijn die er last van hebben, maar voor mij is het soms echt een belemmering. Ik kan me soms niet concentreren omdat mijn handen zo koud zijn. Op die fiets zie ik er belachelijk uit met skihandschoenen aan. Om de doorbloeding in mijn benen te stimuleren doe ik Youtube-workouts, maar dan moet ik nog met sokken slapen. En het is echt waar: als je handen en voeten koud zijn, voelt je hele lichaam koud.
untitled by shhh on Flickr.

Oké genoeg geklaagd. Voor mijn voeten zijn er oplossingen genoeg. Thuis loop ik met sokken gemaakt door mijn oma (ze heeft speciaal sokken voor mij gebreid toen ik vertelde over mijn koude voeten, zo lief!), ik heb de Youtube-workouts en slapen met sokken is geen heel groot probleem. Ik moet alleen nog de perfecte warme schoenen vinden (Uggs dragen gaat me écht te ver.) Voor mijn handen heb ik al van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing. Wisselbaden en het stimuleren van de doorbloeding door middel van massages werken niet. Huiswerk maken met handschoenen aan is niet écht ideaal en als ik ze onder de hete kraan hou blijven ze maar een kwartiertje warm. 

Ik ben dus wanhopig op zoek naar manieren om mijn handen een beetje warm te houden. Heb jij een gouden tip voor mij? Of heb je net zoals ik ook zulke last van koude handen? Ik ben echt heel erg benieuwd naar jullie tips en bereid alles te proberen!