Pagina's

Ik ga werken!

Behalve een half uurtje keyboardles per week, deed ik eigenlijk niets buiten school. Mijn ouders riepen al maanden dat ik een baantje moest zoeken, en dat vond ik eigenlijk ook wel. Maar als je vijftien bent is dat zo'n gedoe, omdat je bijna niets mag doen. Toen ik zestien werd was het weer zo'n gedoe in verband met de vakantie en zo had ik steeds wel weer een smoes... tot ongeveer een maand geleden. 

Ik weet dat het niet zo slim is om je werkgever zomaar op je blog te zetten, maar aangezien ik bij een bedrijf ga werken met meer dan 850 winkels en 100.000 werknemers kan ik het jullie best vertellen. Ja, ik ga bij Albert Heijn werken! Toen ik met mijn vader boodschappen ging doen zag ik een poster hangen met het bericht dat ze medewerkers zochten voor een nieuwe vestiging. Ik heb eerst een tijdje getwijfeld,, maar anderhalve week later heb ik toch een sollicitatie ingevuld. Dezelfde avond werd ik gebeld of ik de volgende dag (!!) op sollicitatiegesprek kon komen. Dus dat deed ik, helaas wel zonder stem. Gelukkig ging het  ondanks mijn stem hartstikke goed (de man waar ik op sollicitatiegesprek was vroeg gisteren zelfs: 'dit was niet je eerste sollicitatiegesprek toch?' SCORE!) en vorige week zaterdag werd ik gemaild met het leuke bericht dat ik was aangenomen!

Ik heb gesolliciteerd voor kassamedewerker, omdat dat me het meest logisch leek. Ze hadden me eigenlijk helemaal niet nodig voor kassa en toen ik vertelde dat ik van bakken hield, begonnen de mannen bij wie ik solliciteerde enthousiast te vertellen over hun broodafdeling. Dus nu ben ik aangenomen voor de afdeling verkoop: brood, kaas, delicatessen (vleeswaren) en de grill. En eigenlijk lijkt me dat veel leuker dan achter de kassa zitten! Ik moet van alles doen: brood afbakken, voorraden aanvullen, klanten helpen met vragen en dingen afsnijden, klanten dingen later proeven... ik denk dat bij zo'n afwisselend baantje de tijd veel sneller voorbij gaat! 

Gisteravond heb ik dus een presentatie gehad over hoe het allemaal werkt qua functie, en hoe ik met mijn klanten om moet gaan. Ook heb ik mijn contract getekend en het inwerkrooster gekregen. Aankomende woensdag begint mijn inwerkperiode. In de komende twee weken ga ik vier keer werken, in totaal 26 uur. Ergens vind ik het wel spannend, want ik moet veel meer verschillende dingen doen dan een caissière. Toch heb ik er vertrouwen in dat het me gaat lukken! Ik zal jullie door middel van mijn maandoverzichtjes nog wel op de hoogte houden over mijn avonturen met papieren mutsje (no kidding) op, haha. 

Heb jij een baantje? En zo ja, waar werk je?