Pagina's

‘Happy’ new hair

haarafter2

Afgelopen donderdagmiddag gebeurde het. De grootste nachtmerrie van ieder meisje. Ik wist al een maand dat het moest gebeuren, maar toch stelde ik het steeds uit, wetend dat het alleen maar erger zou worden. De hele dag was ik bezig met proberen te wennen aan het idee. Ongeveer acht centimeter moest eraf, schatte ik. Dat was helaas een krappe schatting. Die donderdagmiddag knipte de kapper meer dan 10 centimeter van mijn haar af.

haarbefore

Eind juni dit jaar ging ik voor het laatst naar de kapper. Hoe mijn haar binnen een half jaar zó droog is geworden, weet ik ook niet. Ik stijl het nooit, ik föhn het ongeveer twee keer per maand voor drie minuutjes en mijn haar heeft nog nooit een verfbeurt gehad. Ik was het elke 2-3 dagen en dan doe ik er trouw conditioner in. Elke twee weken doe ik een maskertje in mijn punten en tsja... ik denk toch dat mijn haar net ietsje meer verzorging nodig heeft. Elke week een masker, mijn conditioner er iets langer dan één minuut in  laten zitten en natuurlijk één keer in de twee maanden naar de kapper gaan moet net het verschil maken. Maar ja, daar is het nu iets te laat voor...

DSC_1291yay

En nu is mijn haar kort! Of nou ja, kort... dat is gewoon mijn gevoel denk ik. Het viel namelijk niemand op! Mijn haar was eerst in twee lagen geknipt, maar er is zo veel af dat die hele tweede laag weg is. Dat is trouwens wel een voordeel, want ik vond het echt irritant! Mijn laagjes aan de voorkant zijn gewoon bijgeknipt, anders werd het wel erg saai. Op zich staat het korte haar me wel goed, misschien zelfs beter dan lang, en die punten moesten er gewoon écht af. Maar toch... ik spaar al vier jaar voor lang haar en het is nu gewoon weer even lang als twee jaar geleden. Als ik mezelf in de spiegel zie ben ik er blij mee, maar zodra ik foto's zie van anderen met lang haar, of van mezelf twee jaar geleden, doet het toch wel een beetje pijn...

Ach ja, het is maar haar en het groeit wel weer aan. En 10 centimeter lijkt echt heel veel, maar op zich valt het wel mee. Voor nu ga ik mijn haar gewoon goed verzorgen en eind januari ga ik echt weer naar de kapper.