Pagina's

Makes me Happy #3

Afgelopen week was niet bepaald mijn geluksweek. Toen ik maandag na keyboardles op mijn fiets wilde stappen, was mijn band zo plat als een dubbeltje. Eigenlijk moest ik nog heel veel voor school doen, maar in plaats daarvan was ik 40 minuten bezig met naar huis lopen. Dinsdag kreeg ik een dikke snee in mijn vinger tijdens het werken, en daarna liet ik een glazen schotje in 1000 stukken breken, terwijl ik hem alleen maar neerzette. Ik moest twee keer overwerken, en bijna alle dagen was ik na twaalven nog bezig met huiswerk. Ik snapte geen bal van wiskunde, mijn precious haar ging eraf en mijn vader gooide mijn CKV-project in de vuilnisbak (oké, dat was wel echt een bummer) en als klap op de vuurpijl stapte ik zaterdag in de verkeerde trein.


Er zijn nog wel tien andere vervelende dingen gebeurd vorige week, maar het grootste deel weet ik al niet eens meer. In plaats van negatief te zijn en te gaan zeuren op Twitter, heb ik geprobeerd om positief te blijven, en juist de dingen te onthouden die wél leuk waren. En dat is me gelukt! Als ik terugkijk op afgelopen week, viel het eigenlijk hartstikke mee.

  • Die wandeling van 40 minuten maakte me echt helemaal rustig en blij! Even nergens aan denken,  frisse lucht en een leuk muziekje, fijn!
  • De reacties op mijn artikel over faalangst. Wow, ik had echt niet gedacht dat het iets los zou maken bij sommigen van jullie! Natuurlijk waren die reacties zelf niet heel vrolijk, maar ze gaven me toch een soort van hoop.
  • De koffieautomaat op het werk! Elke pauze moet ik even een bekertje chocolademelk pakken, heerlijk.
  • Een mailtje krijgen van mijn geschiedenisdocente met het bericht dat maandag de les een half uurtje later begint. 
  • Een vers pistoletje met ham in de pauze, fijne afwisseling op die geplette boterhammen.
  • Mijn lieve collega's! Deze is al van een paar weken geleden, maar ik had een beetje gedoe omdat ik alleen moest staan op woensdagavond terwijl ik nog niet alles wist. Iedereen zei dat ze ik het gewoon moest zeggen, en sommigen hebben het ook zelf gezegd. Een meisje heeft geregeld dat iedereen die nieuw is, en dus niet eerst in een andere winkel heeft gewerkt, de komende paar weken nog hulp krijgt. Zo fijn!
  • Het grootste struikelblok qua huiswerk vóór het eten al af hebben, en dus niet om half 12 's avonds.
  • Leuke groepsgesprekken op Whatsapp. 
  • Het feit dat ik de eerste periode zonder onvoldoendes heb overleefd!
  • Op het eerste gezicht niets snappen van een moeilijke opgave bij economie, maar het toch nog eens proberen en hem vervolgens foutloos maken!
  • Zaterdagavond moest ik met de bus naar huis. Ik wilde mijn ouders bellen maar ik had geen bereik, dus vroeg ik aan een meisje of ik haar telefoon mocht lenen. Het bleek dat ze met dezelfde bus moest, en uiteindelijk hadden we een heel gesprek over school en werk! Superleuk!

Zo zie je maar, uiteindelijk was mijn week helemaal niet zo erg! Wat was één van jouw blije momenten in de afgelopen weken?