Pagina's

Toetsweekcijfers

Nou jongens, ik heb het overleefd hoor! Mijn vijfde toetsweek was vorige week woensdag zo goed als afgelopen. Vrijdag moest ik alleen nog twee uurtjes naar school om een essay te schrijven, dus ik heb heerlijk kunnen uitrusten. Eigenlijk duurde het dus maar heel kort: eigenlijk kan ik nauwelijks beseffen dat ik überhaupt een toetsweek heb gehad, haha.

Wiskunde 9.0
Nederlands 7.2
Engels 6.5
Frans 7.0
Aardrijkskunde 6.6
Economie 6.0
Informatica 6,3

De toetsen die voor mijn gevoel heel goed gingen en/of waar ik heel goed voorbereid was, waren uiteindelijk toch niet mijn beste. Dat waren dus aardrijkskunde en Nederlands. Voor wiskunde had ik een 7 verwacht, voor Frans een 5. En voor informatica dacht ik echt dat ik een twee had, maar ook daar haalde ik een 6,3 voor. Toen ik dat gisternacht in bed zag had ik een klein feestje met mezelf, (dat wel weer een beetje verpest was toen ik hoorde dat er mensen waren met een 9,5). Economie had beter gekund, godsdienst en geschiedenis ook denk ik, want die laatste twee heb ik nog niet terug.. De allergrootste faal was toch wel rekenen. Ja, ik heb mijn rekentoets niet gehaald, met net een foutje te veel. Zo dom! Ik kwam tijd te kort dus heb ik een paar domme slordigheidsfoutjes gemaakt. Maar ja, niks aan te doen.

Ook met mijn cijfers voor Engels ben ik dik tevreden! Alles wordt sinds dit jaar nagekeken met IB-criteria, en die zijn behoorlijk streng. Vorig jaar was mijn hoogste cijfer voor een essay een 5,8, daar was ik ook bijna op blijven zitten. Voor een andere opdracht had ik een 7 en voor mijn mondeling een 6 (er waren maar twee mensen met een 7) dus ik ben heel blij dat ik daar een goede start mee heb gemaakt.

Als ik voor godsdienst hoger dan een 7 heb en voor geschiedenis hoger dan een 6, ga ik economie herkansen. Dit hoofdstuk was namelijk makkelijk maar ik heb gewoon niet hard genoeg geleerd, zonde. Ik heb deze periode wel met allemaal voldoendes afgesloten! Op twee 5,5-en na zijn mijn meeste cijfers rond de zeven. Ik weet dat ik beter kan, zeker voor verslagen, dus deze periode ga ik nog ietsje harder mijn best doen!