Pagina's

Back to blue + toetsweekcijfers


Ja, je ziet het goed: ik had weer zin om mijn lay-out te veranderen! Ik vond het rode met taupe leuk, maar blauw blijft toch echt mijn favoriete kleur. Dit weekend kreeg ik spontaan het idee voor een nieuwe lay-out met een subtiel galaxy-effect, en daar ben ik mee aan de slag gegaan! Ik moet toegeven dat hij wel een beetje op de oude lijkt. Ik had de blokken weggehaald en de titels een achtergrond gegeven, maar die losse blokken en weinige kleureffecten passen gewoon bij mij. Wel heb ik de footer aangepast en is de afstand tussen de blokken nu gelijk, zodat het er minder rommelig uitziet. Het is jammer dat er overal staat dat er geen reacties zijn (dat is namelijk helemaal niet zo) maar dat is slechts een klein detail.

Omdat ik het niet zo nodig vond om een hele aparte post te maken over mijn vernieuwde lay-out, maak ik er  maar meteen een persoonlijke post van. Twee weken geleden was het toetsweek en nu heb ik zo goed als al mijn cijfers terug. Ze zijn niet slecht maar ik heb echt het gevoel alsof ik beter kon. Volgens mij zei ik dat vorige periode ook, en daarom ben ik harder gaan werken. Ik heb de hele periode mijn huiswerk bijgehouden, samenvattingen gemaakt en opgelet in de les. Ik heb dit maar bij twee vakken teruggekregen: wiskunde en economie. 

Wiskunde 7,8
Nederlands 6,4
Economie 7,2
Geschiedenis 6,7
Aardrijkskunde 6,1
Frans lezen 7,6 (dit compenseert de 3,6 die ik voor schrijven had wel een beetje, gelukkig)
Godsdienst 6,2
Science / ANW 7,1
Engels mondeling 6 IB, 9 VWO
Informatica een dikke onvoldoende
Engels essay geen idee

Nogmaals, ik heb echt geen slechte cijfers gehaald. Maar als je je bedenkt dat ik alles voor aardrijkskunde heb samengevat, science nu net met een 7,4 heb afgerond (terwijl ik continu achten haalde voor mijn PO's en mensen die altijd zessen haalden en voor deze toets net een zeven, nu hetzelfde eindcijfer hebben als ik) en Nederlands voor mijn gevoel supergoed ging is het jammer. Voor wiskunde had ik alleen die ochtend geleerd, en juist daar heb ik nu het hoogste cijfer voor gehaald. Dan voelt alles wat je die periode hebt gedaan toch een beetje nutteloos... Toen mijn economiecijfer wel goed was, was ik dan ook erg blij. Over informatica maak ik me trouwens totaal geen zorgen. Niemand wist waar die toets over ging en de vragen waren zo onduidelijk! Ik heb me er samen met de rest van de klas maar bij neergelegd dat het een dikke onvoldoende is. 

Natuurlijk komt het deels door de stress. Ik heb te hoge verwachtingen van mezelf, waardoor ik stress krijg en het soms gewoon niet lukt. Ik ben wel even wakker geschrokken afgelopen periode, want zo lukt het echt niet meer. Ik denk dat het een opsomming is van het iets te graag willen, slecht slapen en gewoon mijn persoonlijkheid. Maar ik zie een nieuwe periode als een nieuwe kans om het te proberen. Ik wil me niet nog lang zorgen maken over deze periode en een frisse start maken! 

Ik weet dat een blog niet bedoeld is om te klagen over hoe slecht je leven is, maar dingen van je af schrijven helpt zó erg! En natuurlijk heb ik mijn herkansing nog. Eerst was ik er vrij zeker van dat het aardrijkskunde werd, maar een 6,1 is opeens veel beter dan een 5,9 (mijn oorspronkelijke cijfer). Ik weet niet of het zin heeft om informatica te gaan herkansen, want de kans op een duidelijkere toets is klein. Science kan ik volgend jaar nog herkansen voor die 0,1 punten. Ik heb nog 40 uur om te beslissen!