Pagina's

Project 365: week 3 + 4

De derde en vierde week van 2013 zijn weer voorbij, dus dat betekent dat het tijd is voor een nieuwe P365-update!

DSC_1688

14 januari – Knotje – Want leren is gewoon veel fijner als je haar naar achteren zit!

DSC_1697

15 januari –  Sneeuw – Het begon weer met sneeuwen. Ik was te lui om naar buiten te gaan voor een mooie foto (en het was gewoon veel te koud) dus maakte ik een foto vanuit het raam. Ik vind hem nog best mooi gelukt, met die verse sneeuw!

hnh

16 januari – Sneeuw en zon – Ik durfde het toch aan om even naar buiten te gaan, haha. Er was echt een supermooie lucht met een zonnetje, en dat gaf een magisch effect op de foto’s. Eigenlijk is de sneeuw alleen nog maar een heel klein detail op deze foto, maar toch vind ik hem iets hebben.

DSC_1737

17 januari – Ben & Jerry’s – Vandaag at ik mijn laatste beetje Dough-ble Whammy op, dus ook deze kon bij mijn verzameling! Inmiddels passen ze niet meer naast elkaar en is het een soort toren geworden. Voor de oplettende lezers die zich afvragen waar Cookie Dough is gebleven: daar doe ik mijn make-upkwasten in! Ik vond Dough-ble Whammy trouwens wel lekker (vanille met cookie dough en chocoladeijs is al-tijd goed!) maar de core vond ik niet geweldig. En daar gaat het natuurlijk om, jammer! 

DSC_1739

18 januari – Cakes bakken – Vandaag ging ik alvast de cakes bakken voor CKV. Daar hebben jullie hier meer over kunnen lezen. Het ging wonder boven wonder goed! Eentje had een flinke bolling aan één kant en zakte vervolgens in, maar van de scheur had ik gelukkig geen last.

P1230177

19 januari – IJskoud – Ik moest naar de stad om fondant en kleurstof te halen, en ik dacht echt dat ik bevroor op de fiets. En dan moest ik ook nog stoppen om een mooie foto te maken! Daarna is het natuurlijk extra fijn om weer thuis te komen.

DSC_1765

20 januari – Het eindresultaat! – Dit was dus de taart voor CKV geworden! Ik ben er best tevreden mee. Ik heb er best lang aan gewerkt, en ‘s middags had ik ook nog personeelsuitje. Het spel dat we deden bestond uit verschillende kleine spellen en het was best grappig. De omgevingen leken op zo'n speelparadijs voor kinderen, met een ballenbak, buizen en trappetjes. Daarna moesten we op zes meter hoogte (gezekerd) oversteken over slingerende balken, touwen en een klimwand. Dat was zwaar maar wel echt leuk! ‘s Avonds was er nog een buffet.

DSC_1773

21 januari – Brainstormsessie – Ik had al ruim een week niet geblogd, dus het werd weer eens tijd om wat nieuwe ideetjes op te schrijven. Op zich kwam ik niet heel ver, maar het was goed om weer eens met mijn blog bezig te zijn. Daarna schreef ik meteen een blogpost.

DSC_1781

22 januari – Post uit Hong Kong – Niets is leuker dan thuiskomen met een pakketje op de mat. Ook al zijn het cadeautjes voor een vriendin, pakketjes zijn gewoon leuk! En de reactie van mijn ouders (“Heb je daar weer iets uit Hong Kong? Maar hoe kan dat dan zo goedkoop?”) blijft ook leuk.

P1230268

23 Januari – Antwerpen – Ik had hier een foto van de mooie architectuur van Antwerpen, het geweldig Plantijn-Moretus-museum (Nee oké, het was best interessant!) of de prachtige beelden in beeldentuin Middelheim neer kunnen zetten, maar deze foto omschrijft de dag het beste. Het was IJSkoud (ik had een panty onder mijn broek, nieuwe handschoenen die ik over mijn oude heen had gedaan en de sjaal van Tim om mijn eigen hoofd, en dan ook nog een muts op zodat je alleen mijn ogen zag) maar wel supergezellig! We vroegen Tim of hij een foto van ons wilde maken en net op dat moment dacht iemand zo grappig te zijn sneeuw te gooien. Het resultaat is deze vrolijke foto van mij en Julia, bij de ingang van de beeldentuin!

100D310017

24 januari – Eerste uur vrij! Of toch niet… – Dit bericht maakte ons allemaal vrolijk, maar helaas kregen we een paar uur later weer een SMS’je met de mededeling dat er iets fout was gegaan. Bummer! Dit leidde natuurlijk meteen tot frustratie in het klassengesprek op Whatsapp. Gelukkig kregen we zondag weer zo’n sms die zei dat de leraar ziek was. En die was dus wél echt, gelukkig!

DSC_1794

25 januari – Lay-out – ‘s Avonds had ik spontaan een ingeving voor een nieuwe lay-out, dus ben ik een schets gaan maken! Dat doe ik normaal echt nooit, bij tekenen in de onderbouw had ik daar ook al grote moeite mee, maar deze keer wilde ik alles goed op een rijtje hebben. En het werkte fijn!

P1230271

26 januari – Feestje van Julia – Dit is sowieso wel de lelijkste foto (qua kwaliteit) van mijn P365, maar ach. Dit was met Maarten op het feestje van Julia, want zij werd deze dag 17! Daarna bleef ik met Sylvia bij haar slapen, het was heel gezellig.

P1230272

27  januari – Zondagsontbijt – En de dag daarna gingen wel lekker ontbijten! Wij dekken thuis nooit de tafel omdat papa totaal geen uitslaper is en mama, Willem elke keer op een andere tijd opstaan. Ik heb er verder geen behoefte aan maar uitgebreid ontbijten is toch wel gezellig! Waarom er witte peper op het dienblad staat weet ik ook niet, dat heb ik in elk geval niet gegeten.

En dat waren de foto’s voor deze twee weken! Ik heb trouwens een oplossing gevonden voor het probleem: ik ga vanaf nu mijn P365 wekelijks op maandag doen. Ik blijf aan het begin van elke maand wel een overzichtje maken met wat ik de vorige maand heb gedaan, met een collage van mijn mobielfoto’s erbij. Het wordt dan alleen wel een algemener artikel in plaats van dat ik uitgebreid elke foto ga beschrijven, want dat doe ik bij mijn P365 eigenlijk al genoeg.

PS: Ik was er, net als de hele klas, echt van overtuigd dat ik een onvoldoende voor informatica had. Zelfs zó overtuigd dat ik het op mijn blog durfde te zeggen. Nou, niet dus: ik had een 6,5!!!!! Hoger dan die toets voor Nederlands waar ik zo zeker over was! Ik viel bijna van mijn stoel toen ik het zag en moest er echt om lachen. Ik kan het nog steeds niet geloven, maar ik ben echt superblij. Waarschijnlijk heeft hij ons gematst, want iedereen heeft rond de 6. Niet aan denken, het is een dikke voldoende en ik ben blij! Om het te vieren heb ik een cake gebakken.