Pagina's

Dagje Amsterdam



Shoplogs post ik eigenlijk nooit. Meestal koop ik niet genoeg in één keer om een shoplog te maken. Op een gemiddelde shoptrip geef ik meer geld aan eten en het OV uit, dan aan kleren en accessoires. Deze keer was dat niet het geval, ook al kocht ik alsnog maar drie dingen. Met alleen de dingen die ik heb gekocht kon ik geen artikel vullen, dus heb ik er een shopverslag van gemaakt!

Afgelopen donderdag hadden wij studiedag, en Sylvia was jarig. Op studiedagen ga ik meestal shoppen met mijn vriendinnen Julia en Sylvia in Amsterdam of Utrecht. In het weekend is het veel te druk in de winkelstraten en bovendien hebben wij een baantje. We vonden Sylvia's verjaardag wel het perfecte excuus voor een dagje Amsterdam.


's Ochtends gingen we naar de Albert Cuypmarkt, gewoon omdat het leuk is om niet alleen naar de Kalverstraat te gaan, en ook voor een galajurkje. Daar hebben we ergens geluncht: warme chocolademelk met tosti en bitterballen. Niet de meest logische combinatie, maar wel erg lekker! We hebben daar meer dan een uur gezeten en lekker gekletst. Helaas moest Julia aan het einde van de dag werken, dus hebben Sylvia en ik haar achtergelaten in de tram. We stapten uit bij de Dam om toch nog even naar de Kalverstraat te gaan. 's Avonds hebben we nog ergens pizza/pasta gegeten en om 19:00 was het weer tijd om de trein terug te nemen! We zaten zowel op de heen- als op de terugweg in een Duitse trein. De stoelen zitten echt superlekker. Over 3,5 maanden gaan wij ook naar Berlijn (met school), ik kan echt niet wachten!


Ik heb dus niet zo veel gekocht, maar wel dingen waar ik heel blij mee ben! Bij River Island kocht ik deze spijkerbroek voor 35 euro. Ik heb een lastige maat qua spijkerbroeken, maar gelukkig heeft deze winkel verschillende lengtematen! Ik had het liefst nog een lichte of grijze broek gekocht, maar helaas was dit de enige in mijn maat die ze nog hadden. Bij H&M kocht ik dit blouseje voor 10 euro. Ik heb al een soortgelijk blouseje in het donkerroze en ze zijn zo handig! Hij is in het echt iets groener en iets feller, zelfs zo erg dat een jongen uit mijn klas zag dat ik iets nieuws aan had (!!!). 


En dan de allerleukste aankoop: een galajurkje! Ik laat hem expres niet helemaal zien, anders is de verassing er natuurlijk af. Ik had natuurlijk gehoopt dat ik er eentje zou vinden, maar ik rekende er eigenlijk niet op. Ik had met mezelf afgesproken dat ik alleen naar het gala zou gaan als ik een jurkje kon vinden die dag. En ik vond er een! Of nou ja, Julia vond hem. Hij zit heel mooi en ik ben er superblij mee. Nu moet ik helaas nog ballerina's en een tasje vinden, maar goed. Het belangrijkste is er. Ik kocht dit jurkje bij Noor op de Albert Cuyp voor 30 euro. 



Toen ik thuiskwam lagen er ook nog eens pakketjes op me te wachten: boeken van John Green. En de dag daarna kwam er weer een pakketje binnen: de filters voor mijn 50mm-lens die ik op eBay had besteld! De linker is een polarisatiefilter (ik heb dat spul er even op laten zitten, omdat ik bang was dat hij zou beschadigen) en de rechter een close-upfiter. De polarisatiefilter moet ik nog uitproberen als het geschikt weer is, met de close-upfilter ben ik erg tevreden: ik kan echt van véél dichterbij scherpstellen,

Al met al heb ik een hele gezellige dag gehad! Een dagje weg met vriendinnen is altijd supergezellig, ook al zie je elkaar elke dag op school. Zeker voor herhaling vatbaar dus! En ook niet onbelangrijk: ik ben erg blij met mijn aankopen.

Ga jij wel eens winkelen in een anders stad met vriendinnen? En zo ja, waar ga je dan meestal heen?