Pagina's

Januari 2013

Voor mij voelt oudejaarsavond echt als héél lang geleden, maar het was toch echt vorige maand. Misschien komt het door de toetsweek, misschien door alle andere leuke dingen die ik heb gedaan. Inmiddels is het 1 februari en dat betekent dat het tijd is voor een overzichtje van januari.


Januari begon natuurlijk al leuk met oudejaarsavond! Voor het eerst vierde ik het niet thuis, ik ging met een groepje uit mijn klas chillen. De avond liep ietsje anders dan gepland maar dat maakte voor mij niet zo veel uit, want ik zou toch al niet naar de stad gaan. Uiteindelijk kwam ik 4 uur klaarwakker (helaas) thuis. Op 2 januari heb ik met Julia gewinkeld in Utrecht, en de twee weken daarna bestonden vooral uit leren. Van 11 tot en met 18 januari was het namelijk toetsweek. Die vrijdag gingen we natuurlijk vieren dat het voorbij was.

Veel tijd om uit te rusten was er niet, want dat weekend moest ik mijn taart voor CKV maken en had ik mijn eerste personeelsuitje. Maandag en dinsdag had ik tot 16:20 les (en vrijdag ook, standaard in mijn rooster, bleh) en woensdag was ik de hele dag in Antwerpen. We hadden daar best veel vrije tijd, en dat kon niets anders betekenen dan bezoekjes aan Forever 21 en mcDonald's! Ik heb niks gekocht want ik werd helaas weer duizelig (ik weet niet of ik dat wel eens verteld heb, maar de combinatie slecht slapen + druk gezelschap + slecht ritme (qua eten en zo) + een onbekende grote winkel geeft mij het gevoel alsof alles gaat stuiteren) maar het was wel heel leuk.


En deze week is gelukkig wel lekker rustig! Ik heb sowieso al veel tussenuren, maar door excursies en zieke leraren werden dat er nog veel meer. Dinsdag had ik één les van 8:20 tot 9:35 en één les van 15:10 tot 16:20, maar gelukkig was dat informatica en kon ik dat het tweede uur doen. Woensdag had ik twee tussenuren en ging ik productief doen in de mediatheek (niet dus, het was veel te gezellig) en donderdag was het studiedag en ben ik met vriendinnen naar Amsterdam geweest. We gingen winkelen bij de Albert Cuyp en 's middags nog even naar de Kalverstraat. Uitgebreid verslag komt nog! En zo heb ik deze eerste maand van het jaar goed afgesloten.

In februari wordt het weer een stuk drukker qua school, want de derde periode is PO-periode. Ik moet mijn tijdvakkendossier voor geschiedenis afmaken en alle 49 kenmerken (met persoon en gebeurtenis) uit mijn hoofd leren voor de presentatie, ik moet nog 2 CKV-verslagen maken, we hebben twee grote PO's voor economie en aardrijkskunde opgekregen, voor Nederlands moeten we twee boeken (uit de romantiek en zo, bluh) lezen en daar opdrachten over maken én een spreekbeurt van 20 minuten + 10 minuten discussie voorbereiden. En dat is nog niet alles... Gelukkig heb ik veel tussenuren (waarin ik deze keer écht ga werken!) en krijgen we er ook in de les tijd voor. Deze keer geen last-minute stress! In de vakantie ga ik in totaal 31 uur werken, zodat ik snel een nieuwe telefoon kan kopen. En verder maak ik nog wel wat spontane plannetjes, dat komt helemaal goed!

Wat was jouw hoogtepunt van januari?