Pagina's

Mijn Engelse boeken


Ik hou van boeken. Niet alleen omdat een boek leuker is om vast te houden dan een apparaatje waarbij je op een knopje moet drukken om naar de volgende bladzijde te gaan. En ook niet alleen omdat boeken zo lekker ruiken. Ik vind het namelijk heel leuk om een plank te hebben vol met mijn favoriete boeken. Een echte plank, geen virtuele plank zoals op een iPad. Het is bij mij zelfs zo erg, dat ik boeken die ik al gelezen heb alsnog als paperback koop. 

Inmiddels heb ik een mooie collectie Engelse paperbacks opgebouwd. Alleen Engelse ja, want ik vind dat je als volwaardig TTO'er geen vertalingen moet lezen, en Nederlandse boeken spreken mij sowieso al niet aan. Ik bestel mijn boeken goedkoop op The Book Depository, en de boekenbonnen die ik voor mijn verjaardag  krijg, geef ik uit bij de Engelse afdeling van Selexyz. Dan neem ik meteen mijn moeder mee om een verjaardagsboek uit te zoeken. Oké, genoeg gepraat: het is tijd voor mijn collectie!


Van deze boeken heb ik de eerste drie nooit gelezen. De eerste las ik twee jaar geleden in het Nederlands, de tweede als eBook. Toch vond ik dat ik ze aan mijn collectie moest toevoegen! Wuthering Heights moet ik een keer gaan lezen als ik tijd heb, want dit boek pak je niet snel tussendoor.


Extremely Loud & Incredibly Close was het boek waarmee mijn collectie begon, The Book Thief was de tweede. Skippy Dies geeft mij nog steeds een instant zomergevoel, ook al is het een boek van 650 pagina's over een kostschool in Ierland. Ik las het in Frankrijk en het las heerlijk weg!


Mijn nieuwste drie aanwinsten! Looking for Alaska had ik al eens van een vriendin geleend, The Fault in our Stars lees ik op dit moment. The Perks of being a Wallflower had ik al in september gelezen, ook erg mooi!


Dit zijn een beetje de odd ones out, om het maar zo te zeggen. Tegenwoordig lees ik echt nooit meer chicklits, geef mij maar een boek zoals de vorige! Toen ik de eerste twee 2,5 jaar geleden in Amerika kocht, had ik er erg veel plezier van. Sowieso vind ik Sophie Kinsella nog een van de leukere chicklit-schrijfsters (alleen de Shopaholic-serie snap ik echt niet, ze zijn allemaal hetzelfde en Becky is hopeloos irritant). Sumemr and the City vind ik nu nog steeds leuk, net zoals het vorige deel The Carrie Diaries, die ik bij de bieb heb geleend. 


Hier mist inderdaad een boek. The Hunger Games ligt nu bij een vriendin. Ik heb de serie ooit als boxset besteld, en inmiddels zijn ze al vijf keer gelezen door mezelf en vriendinnen. Ze zien er niet zo mooi meer uit als de ongelezen boeken uit de eerste rij, maar dat betekent wel dat ze gewaardeerd worden! Zoals jullie waarschijnlijk wel weten vind ik deze serie echt geweldig!

Dat was mijn collectie! Niet erg groot, maar wel stuk voor stuk boeken die ik echt leuk vind. Zoals je ziet ben ik meer het type van 'hedendaagse' boeken dan van fantasyverhalen. De enige twee boeken die ik echt nog mis, zijn The Time Traveler's Wife van Audrey Niffenegger en Paper Towns van John Green. Deze heb ik beide als ebook gelezen maar vond ik toch geweldig genoeg om aan mijn collectie toe te voegen. Als ik geld overheb (waarschijnlijk pas na mijn verjaardag, haha) ga ik deze zeker nog bestellen!

In de categorie Lisa loves Reading kun je van veel van deze boeken een review lezen! Binnenkort zal ik weer eens wat korte boekreviews verzamelen in een artikel. 

Van welk genre boeken hou jij het meest? En lees je vaak Engelse boeken of toch liever de vertaling?