Pagina's

Nieuwe telefoon: HTC One S

Twee maanden geleden al een tablet, en nu een nieuwe telefoon... Stiekem voel ik me wel een beetje verwend, maar *helaas* was het echt nodig. Mijn HTC Wildfire begon eind vorig jaar, na twee jaar trouwe dienst, langzaam te sterven. Het begon met de microfoon (op zich is een telefoon om te bellen, maar die ene keer per maand kon ik net zo goed schreeuwen). Ook veranderde mijn Whatsappgedrag (ja, ik geef het eerlijk toe!) en was mijn telefoon al halverwege de dag leeg. En hij had een oude versie van Android, waardoor er nauwelijks leuke apps op konden. Toen hij een paar weken geleden steeds uitviel, en niet meer goed oplaadde, moest ik toch echt een nieuwe telefoon. Maar ach, ik werk voor mijn geld en ik ben altijd heel voorzichtig op mijn spullen, dus zo verwend hoef ik me niet te voelen. 

Na lang wikken en wegen besloot ik toch voor mijn eerste keuze de HTC One S, te gaan. Ondanks de kuren, was ik erg tevreden over mijn vorige HTC. Het was één van de eerste betaalbare smartphones en voor 200 euro hoor je mij echt niet klagen. Wat me deed twijfelen was de grootte: ik vond hem eigenlijk te groot. Maar een kleine smartphone betekende minder goede prestaties, en ik wilde deze keer echt een goede. En smartphones zullen echt niet kleiner meer worden, dus nam ik de grootte maar voor lief. Ik ging voor de kleur grey, want die was 20 euro goedkoper dan de zwarte. Niet mijn favoriete kleur, maar er komt toch een hoesje omheen. 



Mijn homescreen met de befaamde HTC-klok/weerapp en mijn meestgebruikte apps: Whatsapp, Tweakdeck (fijnste Twitterapp die ik ooit heb gebruikt!), Instagram, Wunderlist, *bliep (*), Chrome, Facebook en Magister. Onderaan zie je telefoon, mail, berichten en de camera. 

 * = hier krijg ik niet voor betaald, maar dit is mijn provider. Prepaid kun je voor 50 cent per dag onbeperkt sms'en en internetten Voor elke euro krijg je een belminuut (ik heb sinds mei al 77 minuten opgespaard) en als je het niet gebruikt, op vakantie of als je overal wifi hebt, zet je het uit en betaal je dus niets. Ideaal! Met deze app kan ik mijn beltegoed checken en van tarief wijzigen, beltegoed aan vrienden geven als dat van hun op is en instellingen beheren. 

Ik zou misschien moeten zeggen dat ik er héél erg aan moet wennen, maar dit is niet het geval. Al vanaf het moment dat ik hem aanzette, vind ik hem zó fijn! Het toetsenbord is veel groter, de camera beter, hij is heerlijk snel, en door mijn oude telefoon en tablet weet ik al precies hoe hij werkt. En de grootte van het scherm is echt fijn: ik kan er nu met gemak blogjes op lezen! Ook is het fijn dat er meer dan 4 berichten op het scherm passen. Hij is wel héél dun, dus hij ligt heel anders in de hand dan mijn oude Wildfire. Maar zeker niet onprettig!


Alleen met meenemen wordt het wel een beetje lastig. Ik doe hem nooit in mijn broekzak, alleen met uitgaan en feestjes. Toch maar snel een tasje kopen dus! Ik hoop alleen dat mijn hoesjes/screenprotectors snel komen, want in het mobielvakje van mijn gewone tas past hij ook niet. Hoezo first world problems?



Maar het beste: ik ben verlost van Android 2.2! Eindelijk kan ik nu Instagrammen, Facebooken en andere spelletjes dan Solitaire en Pou spelen. Dat kon ik dus eerst niet. 2,5 jaar geleden was ik een echte hipster (grapje natuurlijk) op school met mijn smartphone. Ik heb dan ook een jaar moeten wachten voordat Instagram naar Android kwam. Maar toen hij kwam, kon hij niet op mijn telefoon! Baalmomentje! Ik heb al een tijdje een account, want met de frontcamera van mijn tablet, van 1,3 megapixel, kon ik ook foto's maken. Volg me dus allemaal op Instagram: liesaagee.

Zoals je wel kunt merken, ben ik héél blij! Op zich ben ik niet zo gehecht aan spullen, maar het is toch fijn dat je een apparaat dat je dagelijks gebruikt, ook met plezier kunt gebruiken. Ik ga er héél voorzichtig mee zijn, want als ik over anderhalf jaar ga studeren heb ik dus echt geen geld om een nieuwe telefoon te kopen. Goed excuus om veel leuke hoesjes te kopen dus!

Wat voor telefoon heb jij? Ben je er blij mee, of vertoont hij Wildfire-kuren?