Pagina's

Vergeet je goede voornemens niet!


Weet je nog, dat je eind december druk bezig was met voornemens maken van vorig jaar? Oké, waarschijnlijk nog wel. Maar weet je ook nog wát er op dat lijstje stond? En heb je je een beetje aan die voornemens gehouden? Vorige week bladerde ik door mijn Moleskine, toen ik opeens dat lijstje zag. Oh ja! Ik had goede voornemens gemaakt! Dit is een kleine reminder. Pak je lijstje er eens bij en denk per doel even goed na of je je er een beetje aan gehouden hebt. En als voornemens maken op 1 januari sterk tegen je principe is, kun je misschien nu wat gaan bedenken wat je aan jezelf wil verbeteren! Ik ga nu even snel langs mijn goede voornemens. Dit ga ik niet elke maand doen, maar op dit moment lijkt het me een goed plan. Anders zou ik die voornemens zo weer vergeten!


Minstens 250 blogposts schrijven
In januari heb ik 13 blogposts online gezet, want ik had toetsweek en een gebrek aan inspiratie. Dit betekent dat ik er deze maand iets meer moet schrijven om weer op schema te komen, want er moeten er gemiddeld 21 per maand online komen. Niet zo'n probleem, want deze maand heb ik dus wél inspiratie en géén toetsweek!

Gerichter aan school werken
Dit lukt ook wel, maar niet helemaal op de goede manier. Ik kan het namelijk beter van me af zetten als het even niet lukt, dus ik ben niet meer half met school bezig. Maar dat was natuurlijk niet de bedoeling van dit doel. Ik heb dit weekend namelijk ongeveer niets aan school gedaan, oeps!

Op tijd naar bed gaan
Dit lukt! Ik wilde dit ook gewoon zó graag. Ik ga nu elke avond voor kwart voor 12 naar bed. Soms kom ik niet in slaap en slaap ik nog niet langer dan 6,5 uur, maar dat is niet mijn schuld. Ik probeer het ten minste, en over het algemeen slaap ik genoeg. yay!



Zo veel mogelijk leuke momenten vastleggen en eindelijk mijn fotocollage maken

Ja, ik doe Project 365 dus dit lukt zeker. Ik zou alleen nog iets vaker een camera mee op stap moeten nemen, want het grootste deel van mijn foto's is binnenshuis gemaakt. Toch ben ik tevreden!


Mezelf niet vergeten en héél veel leuke dingen doen!

Ja, ook deze gaat goed! Er zitten al zes briefjes in mijn memory jar en daarnaast probeer ik ook elk weekend één avond weg te gaan (en dan niet per se uit, alleen bij iemand thuis chillen is al genoeg). Ik ben natuurlijk al naar Utrecht, Antwerpen (met school, maar toch leuk) en Amsterdam geweest en ik heb eindelijk weer eens met vriendinnen gelogeerd. Daarnaast heb ik nu al vijf boeken gelezen en ik zie elke dag een foto maken ook als vijf minuutjes ontspanning. Dit moet ik zo voortzetten!


Een paar dagen na het artikel over goede voornemens zette ik nog een post online met dingen die ik vaker zou moeten doen. Deze ga ik dus ook nog even kort langs!

Thee drinken: hmm, deze gaat niet zo geweldig
Reacties achterlaten op andere blogs: gaat beter, maar nog steeds doe ik het te weinig
Boeken lezen: zoals jullie al hebben kunnen lezen: dikke check!
Mijn huid verzorgen: halve check. Deze kan nog veel beter maar ik verwaarloos m'n huid niet!
Youtube-workouts doen: helaas... al heb ik het door dit artikel inmiddels al wel twee keer gedaan
Een rokje aantrekken: daar was het afgelopen maand echt veel te koud voor, dat snappen jullie ook wel


Conclusie: mijn goede voornemens gaan goed, de dingen die ik vaker zou moeten doen niet zo geweldig. Gelukkig zijn die laatste minder belangrijk dan de goede voornemens. En laten we het positief bekijken: zo heb ik ten minste nog iets om aan te werken, want uitdaging in het leven is altijd goed!

Hoe gaat het met jouw goede voornemens? Of als je die uit principe niet hebt gemaakt, waar zou je nog wel aan willen werken?