Pagina's

I love blogging (tag)


Iets meer dan twee jaar geleden, toen ik nog plaatjes van Weheartit gebruikte (niks tegen Weheartit hoor) en ongeveer 15 unieke bezoekers per dag had, vulde ik deze tag al eens in. De laatste tijd kom ik hem weer overal tegen, en het leek me eigenlijk wel leuk om hem nog eens in te vullen! Ten eerste omdat mijn visie op bloggen wel sterk veranderd is, en ten tweede omdat ik veel meer en veel andere bezoekers heb dan toen.

Waarom ben jij een blog begonnen?
Dit antwoord is natuurlijk niet echt veranderd! Al bijna 3,5 jaar is het bezoeken van blogs een onderdeel van mijn dagelijkse routine. Aan het begin voelde ik er niet zo veel voor om zelf een blog te beginnen, maar eind april nam ik toch de stap! En ik ben nog steeds blij dat ik dat heb gedaan. Aan het begin nam ik het niet altijd even serieus, en eigenlijk heb ik nog steeds periodes waarin ik totaal geen behoefte heb om te gaan bloggen, maar als ik eenmaal weer in de flow zit vind ik het superleuk om er mee bezig te zijn. Op de vraag ‘waarom’ kan ik niet echt een goed antwoord geven: ik wilde het vooral gewoon proberen. Schrijven heb ik wel altijd al leuk gevonden.

Hoe kom je aan de naam van je blog?
Mijn naam was eigenlijk gewoon een noodoplossing. Ik wilde bloggen, maar in namen verzinnen was (en ben) ik gewoon erg slecht. Ik dacht in eerste instantie niet dat mijn blog populair zou worden, en anders zou ik wel een  keer een betere blog maken met een betere naam. Niet dus, want bijna drie jaar later blog ik nog steeds op dezelfde site met dezelfde naam. Als ik ooit overga op een domein houd ik waarschijnlijk lekker deze naam, want anders is het weer zo verwarrend. Daarnaast omschrijft de titel mijn blog goed: het gaat over mij en alles waar ik van hou!

DSC_1425

Hoeveel bezoekers heb je ongeveer?
Omdat ik de laatste periode wat onregelmatig heb geblogd, is mijn bezoekersaantal redelijk instabiel. Als ik een artikel online zijn er ongeveer 100 mensen die mijn blog bezoeken, en dat zwakt dan steeds verder af. Maar ik ben blij met iedere bezoeker en natuurlijk ook met mijn 180 followers!

Wie werken er allemaal mee aan je blog?
Alleen ik! Natuurlijk komen er wel eens mensen in mijn blogposts voor, zoals andere bloggers en klasgenoten. Maar er is nog nooit iemand die echt een artikel voor mijn blog heeft geschreven. Ook mijn lay-out heb ik helemaal zelf gemaakt, met een beetje hulp van Blogger natuurlijk.

Wat is het leukste wat je hebt meegemaakt door je blog?
Dan moet ik natuurlijk wel de bloggersmeets noemen, haha. In totaal heb ik vier keer een bloggersmeet bijgewoond, en het was alle keren heel gezellig. Al vond ik de eerste keer stiekem wel een beetje eng, haha.

Hoeveel comments krijg je gemiddeld per artikel?
Rond de 12? Het verschilt heel erg per artikel, maar ik denk dat 12 wel een goed gemiddelde is. Ik vind het superleuk om comments te krijgen en ik ben dus blij met iedere reactie die ik krijg.

Werk je samen met bedrijven?
Nee, maar dat komt eigenlijk vooral omdat ik me er nooit echt in heb verdiept. Ten eerste heb ik geen idee hoe het moet. Volgens mij is het een kwestie van ‘gewoon doen’, maar ik vind het lastig om mailtjes te sturen. Daarnaast heb ik er ook niet echt behoefte aan. Ik zeg niet dat ik nooit advertorials ga schrijven of samenwerkingen aan zal gaan, maar voor nu hoeft het even niet.

DSC_0427

Met wat voor een camera maak je de foto’s voor je artikelen?
Sinds een jaar gebruik ik de Nikon D3100 voor mijn foto’s, een spiegelreflexcamera dus. Toevallig heb ik laatst een artikel geschreven over mijn camera en de accessoires die ik daarbij heb. Klik hier om het te bekijken! Daarnaast maak ik voor mijn Project 365 ook wel eens foto’s met mijn mobiel, de HTC One S. Best een goede camera voor een telefoon!

Waar haal jij je inspiratie voor een nieuw artikel vandaan?
Eigenlijk is dit nog steeds hetzelfde antwoord: ik haal mijn inspiratie overal vandaan. Meestal krijg ik ideeën van de dingen waar ik op het moment mee bezig ben. Maar ook andere blogs en websites, vrienden en familie geven mij inspiratie. Soms heb ik echt een inspiratiegolf: dan heb ik opeens een paar goede ideeën en opeens een hele pagina vol.

Welke bloggers geven jou veel inspiratie?
Ik denk dat iedere blogger die ik volg, mij wel op zekere mate inspireert. Ik volg alleen bloggers die leuk en inspirerend zijn, dat vind ik belangrijker dan alle onderwerpen interessant vinden. Ik ben nog steeds bezig met het ontwikkelen van mijn stijl (qua bloggen) en daarom verschilt het per periode van welke bloggers ik écht wat kan leren. Toch zijn Elsie en Emma van A Beautiful Mess wel een inspiratie voor mij. Ze bloggen over DIY, maar hun artikelen zijn zó uiteenlopend! Ze zijn niet bang om te experimenteren en hun foto’s zijn natuurlijk prachtig.

Krijg je wel eens negatieve comments?
Gek genoeg niet! Alle comments die ik krijg zijn leuk en lief, gelukkig maar!

Plaats je iedere dag een nieuwe post?
Nee. Ik heb hier geen tijd voor en ik wil niet dat bloggen voor mij als een verplichting gaat voelen. Op zich wil ik wel vaker bloggen, maar elke dag een post online zetten zit er gewoon niet in.

Eén van mijn allereerste headers, uit 2010!

Wat voor een soort lay-out heb je? En heb je hem zelf gemaakt?
Ik denk dat je wel aan mijn lay-out kunt zien wat voor lay-out ik heb? Mijn lay-out ik vrij basic, maar niet saai. Ik heb hem zelf gemaakt vanuit de minima-template van Blogger. Die is nu nergens meer te vinden, maar tot 2006 had je standaard die lay-out als je een blog op Blogger maakte. Ik heb zelf de codes aangepast, en nu is hij zo! Jammer genoeg zijn de nieuwe templates van Blogger heel lastig om te veranderen, want ik vind dat iedereen met een beetje basiskennis HTML een lay-out zou moeten kunnen aanpassen.

Hoe lang doe je ongeveer over het maken van een artikel?
Laten we het er maar op houden dat ik veel te lang bezig ben. Sowieso raak ik tijdens het researchen al heel snel mijn aandacht kwijt, maar ik wil mijn artikelen vaak ook gewoon té perfect hebben. Dat komt mijn humeur vaak niet ten goede. En met afbeeldingen zoeken ben ik ook veel te lang bezig, aangezien ik per se de originele bron bij de foto wil hebben. Met sommige artikelen ben ik dus wel twee uur bezig. Persoonlijke artikelen rollen wel iets sneller uit mijn vingers, gelukkig.

Is je blog je bedrijf? Zo ja, hoe werkt het en wat vind je ervan? Zo nee, zou je het willen?
Nee, mijn blog is geen bedrijf. Twee jaar geleden riep ik dat ik dat ook echt niet zou willen, nu zie ik wel hoe het loopt, haha.


Heb je in het echt contact met andere bloggers?
Ja! Iets minder dan een jaar geleden vroeg Floor of ik mee ging naar Walibi, en daar heb ik op 14 juli voor het eerst andere bloggers ontmoet. Daarna volgden nog drie andere bloggersmeets. Eentje vond zelfs bij mij thuis plaats, superleuk! Binnenkort ga ik een dagje naar Groningen met Floor en Marjolein. En natuurlijk heb ik contact met Jessica, een vriendin die ik al heel lang ken en dus ook een blog heeft. Op Twitter heb ik veel contact met Beau. Alle bloggers die ik tot nu toe heb ontmoet zijn trouwens superlieve meiden!

Dat waren de vragen! Ik vond het erg leuk om deze tag in te vullen, ook al kon ik niet op alle vragen een evengoed antwoord geven. Omdat ik niemand heb getagd en deze tag al behoorlijk oud is, tag ik niemand. Maar je mag hem natuurlijk altijd invullen!