Pagina's

Maart 2013

De maand maart is weer voorbij, dus dat betekent dat het weer tijd is voor een persoonlijke update. Die van februari heb ik overgeslagen, maar dat is niet zo erg aangezien ik die maand echt niets spannends heb meegemaakt. Maart was daarentegen wel een leuke maand!



School
Deze maand stond weer voor een groot deel in het teken van school. Ik heb mijn economie PO van 32 kantjes ingeleverd, mijn kunstdossier van CKV van 57 kantjes, een opdracht Nederlands van 34 kantjes en 28 februari ook nog het tijdvakkendossier voor geschiedenis van 58 kantjes. In totaal ongeveer 50.000 woorden, pfoe! Economie en geschiedenis deden we wel met z'n tweeën, en Nederlands zelfs met z'n vieren. En CKV en geschiedenis heb ik in anderhalf jaar gemaakt. Maar dan nog, veel! Ik kon op gegeven moment ook geen word meer zien. Voor CKV heb ik mijn mondeling inmiddels gehad en de presentatie van geschiedenis is ook achter de rug. Ze gingen allebei goed, gelukkig!

Inmiddels is de toetsweek weer aangebroken. Eigenlijk dringt het niet echt tot me door. Maandag hadden we nog gewoon les, dinsdag had ik geen toets, alleen een mondeling, woensdag had ik twee toetsen en nu heb ik van donderdag tot maandag weekend. Van dinsdag tot vrijdag heb ik nog toetsen. Eigenlijk slaat het nergens op, want je gaat toch nooit vijf dagen achter elkaar leren.

Nu ik dit schrijf ben ik op de helft! Geschiedenis en Engels VWO lezen gingen allebei goed. Voor geschiedenis heb ik al een cijfer terug: een 7,8. De toets was de laatste over dit boek en ging over alle tien de tijdvakken, dus ik ben blij. Frans ging matig (maar ja, het is lezen) en economie ging ook goed. Morgen heb ik Nederlands, donderdag Engels IB schrijven en aardrijkskunde en vrijdag wiskunde. De drie eerste toetsen zijn altijd even afwachten, maar voor Nederlands en aardrijkskunde heb ik al wel geleerd. Nu jullie dit lezen hoef ik alleen nog wiskunde (of ik heb hem al gehad) en daar stress ik hem best wel voor. Gelukkig heb ik nog een herkansing.


Gezondheid en stress
Nu ik dit typ ben ik voor de zoveelste keer dit jaar verkouden, maar verder gaat het een stuk beter met me dan een paar dagen geleden! Ik heb beter geslapen en ik heb veel minder last van stress! Soms heb ik het gevoel alsof het allemaal wel erg snel gaat, en ik over een paar weken weer terugval in mijn oude ritme, maar deze toetsweek geniet ik er maar even lekker van, haha.


Leuke dingen
Het eerste weekend van maart begon al goed met schoolgala en een bloggersmeet. Ik ben met vriendinnetjes Julia en Sylvia naar de mcDrive geweest, want Julia heeft haar rijbewijs gehaald! Afgelopen weekend heb ik met Sylvia ontbeten bij IKEA, ben ik met mijn moeder even naar Rotterdam geweest en daarna gingen we naar de verjaardag van Jessica. Het zijn de kleine dingetjes, zoals ontbijten bij IKEA, die je maand gewoon net iets leuker maken!


Werk
De afgelopen maand heb ik continu twee avonden van 17:00 uur tot 21:00 gewerkt. En geloof me, dat is écht te veel, zeker met mijn stress. Ik wilde gewoon niet meer werken en stond op het punt om ontslag te nemen. Ook qua vakantie weet ik het nog niet, aangezien ik ook nog op stage moet. Ik heb met mijn baas gepraat en neem nog even geen ontslag, maar ik ga sowieso één avond minder werken, en over een poosje misschien alleen nog maar een paar uurtjes op zaterdag. Dat stelt me wel gerust. Ik werk toch niet voor het geld, eigenlijk doe ik het alleen als afleiding.


Blog & P365
Mijn project 365 heb ik een beetje verwaarloosd, oeps. Ik heb wel trouw elke dag een foto gemaakt, maar meestal met mijn mobiel. Als het mooi weer was zou ik lekker naar buiten gaan met mijn camera, maar met deze grauwe luchten is er niet veel te fotograferen. Ook heb ik niet veel geblogd, maar het gaat nu wel weer beter. Lang leve de toetsweek, die mijn inspiratie weer naar boven haalt!

Zo, nu weten jullie ook weer hoe het met mij gaat! Wel redelijk goed dus, gelukkig! April is verder de laatste normale dit jaar, want in mei heb ik maar acht dagen les (meivakantie, hemelvaart, excursie...) en juni staat in het teken van het afronden van mijn laatste normale jaar school. Time flies! Maar eerst is het tijd voor april.