Pagina's

Project 365: week 14 + toetsweekupdate

Iets later dan normaal laat ik jullie vandaag mijn foto's van de toetsweek zien. Dit is wel de meest hilarische update tot nu toe, omdat bijna alle foto's van mezelf zijn. Foto's maken van jezelf is wel een ideale sog-manier natuurlijk.

Rekenen - 7,0
Geschiedenis - 7,8
Engels VWO lezen - 7,3
Frans lezen - ?
Economie - 7,5
Nederlands - 7,4
Aardrijkskunde - 7,4
Engels IB - 7,5
Wiskunde - 4,8

Oké, ik denk dat jullie wel kunnen raden dat ik heel blij ben met mijn cijfers! Wiskunde is jammer, maar dat was mijn grootste stressfactor van de periode. Ik heb twee dagen en een ochtend keihard geleerd en ik had stiekem nog wel gehoopt dat ik een 6 zou halen, maar eigenlijk was dit wel half expres. Ik ben de toetsweek doorgekomen met de gedachte dat ik nog een herkansing had die ik voor wiskunde zou gebruiken, en dat gaf rust in mijn hoofd. En daar heb ik zeker baat bij gehad, want als ik naar de rest van de cijfers kijk, ben ik blij!


Geschiedenis is mijn hoogste cijfer. Mijn vorige twee toetsen gingen niet geweldig, maar dit cijfer komt wel overeen met de cijfers die ik in de vierde haalde. Deze toets was dus over het hele boek en meteen de eerste die meetelde voor het dossier, dus dat is mooi!  Engels VWO had wel iets hoger gekund en met Nederlands ben ik heel blij, want daar had ik een onvoldoende voor verwacht. De toets ging over literatuur (1700-1914) en er werden allemaal stomme details gevraagd. Voor de groepsopdracht met een individueel deel had ik ook een 8,2, dus dat is mooi!

En vandaag kreeg ik als klap op de vuurpijl nog een 7 voor rekenen en een 7,5 voor Engels IB terug. Rekenen hadden we voor de toetsweek, en vandaag kregen we dan eindelijk de uitslag. Ik had niet verwacht dat ik hem gehaald zou hebben, maar toch wel gelukkig! Ik ga hem nog wel herkansen want dit cijfer komt wel op mijn diploma, dus ik ga voor de 8 of 9. Die 7,5 voor Engels kwam ook aardig onverwachts. Ik had wel het gevoel alsof ik een voldoende had, maar we moeten bij Engels in groepjes van drie elkaars essays lezen en die beoordelen. Toen we aan het einde van de les onze beoordeling kregen en mijn docent me vertelde dat hij de mijne één van de beste van de klas vond, was ik dus heel erg opgelucht!

Gelukkig neem ik, op Frans en Engels IB na, al deze mooie cijfers mee naar volgend jaar. Voor wiskunde moet ik nog even hard aan de bak, en dan ga ik de herkansing gewoon goed maken!n anders niet, dan sta ik nog steeds een mooie 7,5 op mijn dossier. Het is best ironisch dat ik zonder die druk gewoon veel betere cijfers haal, maar goed. Ik heb alweer veel te lang gepraat, op naar de foto's!


Maandag 1 april – Ik deed geen uitgebreide workout op de maandagavond, maar wat ik wel heel fijn vind is stretchen! Ik begon een paar weken geleden voor het eerst om te kijken of het hielp tegen stress, maar eigenlijk zijn er nog wel veel meer redenen waarom ik het fijn vind. Ik zal er binnenkort nog wel een aparte blogpost aan wijden.
2013-04-02 15.41.09
Dinsdag 2 april – Leren

2013-04-03 23.23.25

Woensdag 3 april – Voor het leren van aardrijkskunde moest de atlas er natuurlijk bijgehaald worden. Over 4,5 weken is het eindelijk zo ver, dan ga ik met school naar Berlijn!

DSC_0441
Donderdag 4 april – Wiskunde leren, en het was koud. Vandaar de verwarming, haha.

DSC_0513
Vrijdag 5 april – Ik ging mijn kledingkast opruimen en vond deze trui terug. Echt zonde dat ik hem deze winter niet heb gedragen, want hij is heerlijk warm en hij zit nu beter dan vorig jaar.

2013-04-06 20.49.38

Zaterdag 6 april – Voordat klasgenootjes gezellig het einde van de toetsweek kwamen vieren.

2013-04-07 19.55.57Zondag 7 april – Bezig met het afronden van de CKV-presentatie voor ons project met vliegende mensen. De lerares vond het nog goed ook!