Pagina's

Vakantieverslag deel 2

Sorrysorrysorrysorrysorry dat dit verslag zo laat komt! Ik had de hele tijd geen zin om verder te schrijven. Het is nu ruim anderhalve maand geleden sinds ik terug ben, dus ik weet niet of het nog zin heeft om dit te posten. Maar aan de andere kant is het ook een beetje raar om de andere helft te laten zitten!

Na Yosemite wilden we naar Las Vegas. Omdat Las Vegas best ver rijden was maakten we een tussenstop in Barstow. Barstow ligt in de woestijn en daarom is het er snikheet. En door die hitte is er ook geen kip daar. De camping stond half leeg, maar dat betekende wel dat het lekker rustig was in het zwembad. Mijn broertje en ik hebben 2 uur in het zwembad gelegen en het was heerlijk!

De volgende ochtend reden we verder naar Las Vegas. Om een uur of 3 kwamen we aan, en omdat het nog steeds zo heet was doken mijn broertje en ik gelijk het zwembad in. We moesten een end over de parkeerplaats lopen om bij het zwembad te komen. Het zwembad was heet en druk, dus we waren snel weer weg!
653
Dit was trouwens echt een verschrikkelijke camping, alleen maar asfalt, en direct aan een drukke weg. Als je een boom en wat gras wilde moest je bijbetalen, en er waren maar tien plekken met gras. Het toiletgebouw was veel te heet… Maar je was wel in twee minuten lopen (door Circus Circus hotel) op de Strip, dé straat waar Las Vegas bekend om is.

Die avond gingen we dus naar de Strip. Dat is echt heel grappig om een keertje mee te maken, maar echt veel te doen is er niet (tenzij je een half jaar van tevoren iets boekt) voor kinderen. Maar er is wel heel veel te zien! In het eerste hotel (Circus Circus dus) was een compleet overdekt pretpark, met hele (niet leuke) enge attracties. We zijn dus nergens in geweest.
135copy
Verder hebben we de bekende hotels (The Venetian, New York New York…) bekeken en we zijn –zoals jullie al konden lezen in een vorig artikel)- naar M&M World geweest. Ze hadden daar echt alles van M&M, zelfs een gitaar! Daarna gingen we weer terug naar de ‘camping’, want het was al laat en mijn broertje vond Las Vegas maar niets.:P

In Las Vegas was verder niet heel veel te doen, dus gingen we naar Hoover Dam. Het was weer snikheet, maar gelukkig was er buiten niet veel te zien en gingen we naar het visitors center. Tijdens de film snapte ik waarom hij zo bijzonder is: de dam is gemaakt toen er nog nauwelijks machines waren. Hij is dus helemaal door mensen gebouwd! Hoover Dam is echt heel groot (er zit genoeg beton in om een tweebaansweg van Miami naar Seattle te bouwen!) dus dat is best apart.

De volgende dag kwamen we ’s avonds aan bij Ruby’s Inn, een halve mijl van Bryce Canyon NP vandaan. Ruby’s Inn is een compleet dorp, met lodges, een camping, supermarkt, tankstation, wasstraat, garage en een Wild West dorpje waar je souvenirtjes kunt kopen. Dit vakantiedorp was heel groot, maar wel een stuk gezelliger dan de parkeerplaats in Las Vegas. We hebben eerst lekker gegeten in het restaurant, maar daarna konden we alweer niet buiten zitten.:( Het is de hele tijd te warm of te koud.
opeendoodpaard
Halfdode Lisa op een paard in het Wild-West dorpje. We hebben een foto van 20 jaar geleden waar mijn moeder ook op dit paard zit, echt heel grappig!

’s Ochtends gingen we naar Bryce met de shuttle. De shuttle reed net weg toen wij aankwamen, en daar ben ik achteraf heel blij om. De lucht zag er dreigend uit, en nu konden we mooi onze jassen pakken. Tien minuten later reden we met de volgende shuttle naar onze eerste stop: een van de vele uitzichtpunten. Vanaf dat uitzichtpunt vond ik Bryce wel mooi, maar niet zo spectaculair.

Na het tweede uitzichtpunt wilden we wat eten kopen en aan onze wandeltocht beginnen. Eerst moesten we nog wat eten kopen, dus we gingen naar de Grocery store. Toen we een tijdje in de bus zaten begon het echt keihard te regenen! In no-time waren al de straten veranderd in een rivier.  Toen ik de bus uit wilde gaan werd ik helemaal geplet tussen natte en hysterische mensen. Ik was dus toch nog een beetje nat geworden. Gelukkig had ik goede schoenen aan, want de sokken van mijn moeder waren nat geworden ín het bushokje, zoveel water lag er!
720copy
Nadat we  muffins hadden gekocht en koffie/thee hadden gedronken, kon de wandeltocht beginnen. Het was daar echt prachtig! Omdat we er dwars door Bryce liepen kon je echt van de omgeving genieten. Het is veel kleiner dan Grand Canyon, maar wel veel mooier. Het einde van de wandeling was best wel zwaar (het was daar nog steiler dan Lombert Street!) maar dat was het zeker waard!

Die avond werd ik ziek. Ik voelde me de hele dag al slap, maar ‘s avonds voelde ik me heel koortsig. De volgende dag moesten we de hele dag rijden. Omdat ik ziek was mocht ik voorin zitten en lekker van het uitzicht genieten. Het was heel erg uitgestorven, maar wel mooi. We reden ook nog door Zion, een ander nationaal park. Helaas konden we het mooie deel niet zien, dat was alleen open voor shuttlebussen.
's avonds heb ik heel lang op bed gelegen met mijn laptop, en daarna voelde ik me weer ietsje beter.:P

En ja, het was weer zaterdag. Net op de dag dat we naar Grand Canyon gingen! Het was nogal mistig, en dat was best wel jammer. Maar aan de andere kant kon je niet merken dat het zaterdag was. Gelukkig klaarde het later wel een beetje op!
grand canyon
Eerlijk gezegd vond ik Grand Canyon niet zo spectaculair. Het idee dat een rivier een 1500 meter diepe ‘gleuf’ heeft gemaakt is natuurlijk wel bijzonder, maar ik had me er wel iets specialers bij voorgesteld. Ik vond het wel mooi, maar toch… Die avond was ik echt kapot, omdat mijn ouders niet weg wilden voordat ze de Colorado River hadden gezien. Ik ben dus bij elk uitzichtpunt geweest.:P
P1100549copy
Er zaten trouwens heel veel van deze beesten, een soort herten.  Ze liepen gewoon over het voetpad heen!
De volgende dag gingen we richting Los Angeles. ‘s Ochtends gingen we naar een fastfoodketen om koffie te drinken, en daar hebben mijn broertje en ik iets typisch Amerikaans gedaan: frietjes eten om half 11 ‘s ochtends! Het was leuk om een keer te doen, maar niet erg lekker…

Aan het eind van de middag kwamen we weer aan op mijn favoriete plekje; De uitgestorven camping in Barstow! Die plaats ligt nou eenmaal in het midden van ons ‘rondje’ dus we gingen er twee keer heen. Het zwembad was deze keer veel te koud, dus ik ging er maar een half uur in.
236copy
LA BABY! Aan het beginvan de middag kwamen we aan in Los Angeles. Ik vond het echt heel erg jammer dat we het vliegtuig hadden gemist, want we hadden nog maar anderhalve dag in Los Angeles (Eigenlijk 2,5, maar we moesten de camper nog inleveren en opruimen). Er was dus geen tijd om naar downtown Los Angeles te gaan.
271copy
‘s Middags zijn we naar Hollywood gegaan. We gingen naar het Guinness Book of Records museum, en naar een museum met hele mislukte wassenbeelden van films (als je naar het ene museum ging mocht je gratis naar de ander, dus we gingen er toch maar heen).  Ook hebben we de première van Step-up 3D gezien! We stonden aan de andere kant van de straat dus we konden het niet zo goed zien, maar je zag wel e limousines, rode loper en flitsen.

‘s Avonds kocht ik nog een aantal souvenirtjes, en toen was het alweer tijd om naar de camping te gaan. Ik heb ook voor de eerste keer in mijn leven koffie gedronken, bij Starbucks. Het was de Mocha latte van mijn moeder, maar ze vond hem niet lekker omdat er zoveel chocolademelk in zat. Ik vond hem wel heerlijk!

De laatste échte dag gingen we naar een grote Mall. Ik ben naar Mac en Sephora geweest, maar uiteindelijk heb ik niks gekocht. Ik heb wel twee boeken gekocht bij Barnes en Nobles. Ik geloof dat ik daar in totaal wel 2 uur heb doorgebracht!
P1100657
Aan het einde van de dag heb ik nog heel lang met een paar Nederlandse kinderen en een meisje van mijn leeftijd in de jacuzzi gezeten. Dat was heel gezellig, want ik had de hele vakantie maar één keer contact gemaakt met andere Nederlandse kinderen (in het zwembad in Barstow) .

De allerlaatste dag stond in het teken van opruimen en de camper terugbrengen, niet zo boeiend dus. De volgende ochtend was het tijd om via Detroit terug naar Amsterdam te vliegen. Het ging echt heel makkelijk deze keer, we werden goed geholpen en uiteindelijk moesten we nog anderhalf uur bij de gate wachten.
345 Lisa bij de gate. Ik had echt geen foto’s meer, dus vandaar even deze foto met mijn doorgekraste hoofd.:P
Toen we weer in Nederland waren moest ik echt heel erg wennen. We gingen met de trein terug, en wat zijn die mensen ongeduldig! Vooral de conducteurs hadden echt geen geduld. Ik heb thuis van 15:00 tot 18:00 en van 19:00 tot 09:30 geslapen, zo moe was ik!

Ik heb in elk geval een geweldige vakantie gehad! Het begin was een beetje jammer maar goed. Ik wil heel graag nog een keer terug! Ik ga sowieso als ik later ook kinderen heb, maar ik zou ook nog een keertje met m’n ouders en broertje naar het oosten willen. De mensen daar zijn gewoon heel vriendelijk, er is zo veel te zien… Amerika is echt mijn nummer 1 vakantieland geworden!

Sorry voor dit veel te lange en late tweede deel van mijn verslag, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!
xxx Lisa