Pagina's

Mijn mobiele telefoon na een half jaar

101_PANA
Als je een nieuwe telefoon hebt, ben je er meestal heel erg blij mee. Dat had ik ook toen ik mijn mobiel, de HTC Wildfire, net had en er ook een artikel over schreef. Maar ben ik nu nog steeds enthousiast, of ben ik er inmiddels helemaal op uitgekeken? In dit artikel ga ik mijn telefoon opnieuw reviewen.

Over het algemeen ben ik er nog steeds heel blij mee! De meeste functies werken heel goed en het is leuk dat je er apps op kunt downloaden, zodat je niet snel uitgekeken raakt. Ik ontdek ook steeds weer nieuwe functies, en dat terwijl ik hem al een half jaar heb!

Ik ga natuurlijk niet alle fijne dingen opnoemen want dan kan ik heel lang bezig blijven. Het is een smartphone die op Android draait, dus je kunt er heel veel mee. Iets wat ik heel fijn vind is het sms’en: alle berichten komen onder elkaar te staan, zodat je niet steeds terug hoeft te zoeken omdat je geen idee heeft waar diegene het over heeft. Het verschilt trouwens wel een beetje van een iPhone: daar staan de smsjes echt in ballonnetjes en hier gewoon onder elkaar.

Ook het touchscreen vind ik fijn. Op mijn vorige telefoon zat zo’n touchscreen die echt op gevoel reageerde maar deze reageert op de warmte van je vingers. Zo hoef je nooit hard te drukken. Ook is het scherm best krasbestendig, na een half jaar zit er nog geen krasje op! Al moet ik denk ik toch eens mijn screenprotector erop plakken…
100MEDIA
Een paar foto’s gemaakt met de camera, niet slecht toch?


Een heel groot nadeel vind ik de batterij. Ik weet niet hoe het komt, misschien omdat er bij de eerste keer opladen iets mis is gegaan waardoor hij niet helemaal opgeladen was (wat dus wel moet). Maar op internet lees ik wel meer verhalen van mensen die de batterij vreselijk vinden. Er zijn programmaatjes die apps die op de achtergrond veel energie opslurpen automatisch ‘killen’ (even zoeken naar hoe je de batterijduur kan verlengen) en dan gaat de accu ongeveer anderhalve dag mee.

Een ander klein nadeel is de browser. Die vind ik zelf niet zo fijn, maar er zijn ook nog andere browser te downloaden in de browser. Ook is de processor niet zo groot, waardoor hij Angry Birds en andere zwaardere spellen niet aan kan, en soms een tikje langzaam is. Mij maakt dat niet heel veel uit, anders had de telefoon nooit zo goedkoop kunnen zijn!  Het geheugen is ook niet zo groot, maar als het goed is krijg je na een tijdje een update zodat je ook apps op je SD-kaart kunt zetten. Muziek, foto’s en videos worden daar automatisch op opgeslagen.

Maar het allerleukste vind ik dus de variatie! Je kunt er zo veel mee, in de market is voor bijna alles wel een app te vinden. Om to-do lijstjes te maken, om liedjes te herkennen, en om je menstruatie bij te houden. Ja echt!  Ook is hij dus niet zo duur, al is het wel fijn om er een internetabonnement bij te nemen (al kun je dat nu misschien beter even afwachten, met al die veranderingen in het betalen). Zo kun je overal pingen (gratis sms’en met andere smartphone gebruikers), Twitteren en de weg terugvinden. Dat laatste is voor mij wel belangrijk, de Google Maps app heeft me al meerdere keren geholpen!

Ik ben er over het algemeen nog heel tevreden mee! Als ik hem dan een keertje zat ben, kan ik gewoon een nieuw hoesje kopen en wat nieuwe apps downloaden en hij voelt weer een beetje als nieuw. Als je op zoek bent naar een goede smartphone die niet te duur is, en het niet erg vindt om hem elke dag op te laden kan ik je deze zeker aanraden!