Pagina's

Mijn favoriete Android apps

Favo android apps
Vorige week schreef ik een stukje over mijn mobiele telefoon (lees het artikel hier), die op Android werkt. Het leukste aan die telefoon vind ik toch wel de apps die je erop kunt zetten. Vandaag ga ik jullie mijn favoriete apps laten zien, verdeeld in drie categorieën: games, leuk en handig.


Alle apps zijn in principe gratis, maar het zijn niet altijd de volle versies. Ik heb alleen wat specialere apps genoemd, want Twitter, Facebook, Pingchat en Nu.nl kennen jullie allemaal wel. Een aantal van deze apps zijn er ook voor iPhone, dus ze zou ze altijd in de App Store op kunnen zoeken!
favo android apps
Ik doe eigenlijk heel veel spelletjes op mijn mobiel, daar heb ik dan ook de meeste favorieten van! 
Puzzle Blox Arcade Hier moet je groepen van drie of meer blokken maken en aanklikken. Als er geen mogelijkheden meer zijn, kun je het scherm draaien zodat de blokken verschuiven. Klinkt makkelijk maar het gaat heel snel, dus dat valt nog best tegen!

Angry Birds Eigenlijk is mijn mobiel te sloom voor dit spel, maar als je de achtergrond en internet uit zet is het nog wel te doen. Ik denk dat iedereen dit spel wel kent, met dit spel moet je vogeltjes (Angry Birds) afschieten en de varkens doden. Heel verslavend! Voor Android is de volle versie gewoon gratis.

Abdunction Dit spel lijkt heel erg op Doodle Jump en Papijump. Hierbij moet je je mobiel naar links en rechts bewegen zodat je zo hoog mogelijk komt, en proberen de vliegende beesten en cadeautjes te pakken voor extra punten en power-ups.
favo android apps1
Traffic Jam De mobiele versie van het spel Rush Hour. Hierbij moet je alle auto’s zo verschuiven dat de gele auto eruit kan.

Bubble Buster Dit kennen de meeste mensen ook wel, de mobiele versie van het spel Bubble Shooter. Het enige verschil is dat dit in levels is, het gaat dus niet om zoveel mogelijk punten scoren.

Jewels Bejeweled! Ik doe altijd de infinitive mode, het gaat eindeloos door maar wordt op een of andere manier niet snel saai. Hierbij moet je dus twee diamantjes verwisselen zodat je rijen van drie of meer dezelfde krijgt.

Bubble Blast 2 Met dit spel verspreiden de bubbels drupjes, die dan de andere bubbels groter maken. Als je op een rode drukt, verdwijnt die bubbel en gaan de vier druppels die eruit komen naar de andere bubbels. Zo moet je dan het hele veld leeg zien te krijgen. Dit is heel lastig uit te leggen maar wel heel leuk!

favo android apps2
Random Fun Facts Zoals jullie misschien wel weten, vind ik nutteloze weetjes altijd heel leuk. Je komt niet veel verder in het leven als je weet dat je in Alaska niet vanuit een vliegend voertuig naar een eland mag kijken, maar het is wel heel grappig!

Androidify Hiermee kun je Android-poppetjes aankleden als je vrienden. Daarna kun je ze instellen als profielfoto voor je contacten, of ze naar je computer sturen. Of gewoon niks, het is gewoon leuk om ze te maken!

Google Goggles Deze app had ik ook wel bij handig kunnen zetten, maar écht vaak zul je hem niet nodig hebben. Hiermee kun je onder andere logo’s, boeken, schilderijen en bekende gebouwen scannen met je camera en dan herkent hij ze. Ook werkt het met van die smartphone codes, en hij lost sudoku’s op!
favo android apps3
Soundhound Irritant hè, als je een liedje hoort en nergens kunt vinden hoe het heet? Deze app scant het liedje als je het bij een speaker houdt (je kunt het ook proberen zelf te zingen, maar dan is de kans wel kleiner dat hij het herkent) en dan gaat hij het desbetreffende nummer zoeken. Hij werkt heel goed, alleen niet bij de allernieuwste nummers.

Bloglovin’ Sinds kort kan ik overal mijn favoriete blogs lezen met de Bloglovin’ app die er nu ook voor Android is!

Evernote Hiermee kun je makkelijk notities maken en opslaan, en ze delen zodat je ze later op de computer kunt bekijken.

Dit waren ze wel! Er zijn nog veel meer apps die ik regelmatig gebruik of die handig zijn, maar dit zijn toch wel mijn favorieten van dit moment.