Pagina's

School is tiring

Een hele tijd geleden schreef ik dat mijn slaapritme helemaal weg was, en gewoon niet in slaap kon vallen. Inmiddels is daar heel wat verandering in gekomen. Dit is mijn derde dag school en ik ben maar een ding: moe. Dinsdag viel ik voor elven in slaap om vervolgens om half 9 wakker te worden door de wekker. Daarna heb ik nog een uur in bed gelegen. Om 11 uur had ik eindelijk genoeg moed verzameld om op te staan. Ik had school van 11 tot 3 en daarna was ik weer, of eigenlijk nog steeds, moe.

Om 6 uur ‘s avonds viel ik in slaap. Drie kwartier later werd ik wakker gemaakt door mijn vader en voelde ik me helemaal raar. Normaal slaap ik nooit overdag, de laatste keer was vorige zomer toen ik een jetlag had. Ik voelde me de rest van de avond zo vreemd dat ik ‘s avonds nog anderhalf uur wakker lag. Nu ik dit schrijf heb ik net een uur school achter de rug en ik voel me nog steeds uitgeput. Ik wist wel dat het weer even wennen was maar dit is, zeker voor mijn doen, wel heel overdreven. Vorig schooljaar sliep ik nog geen 7 uur per nacht en hield ik het prima vol!

Dat moe zijn is wel behoorlijk vervelend, maar dat lange slapen vind ik helemaal niet zo erg. Het is toch wel gezonder en in mijn geval ook beter dan zonder doel laptoppen. Het is nu wel extreem maar ik zou best willen dat ik altijd rond een uur of 10 moe werd. Ik vrees alleen dat het over een paar weken weer even erg is als eerst…